Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

diogen.es

16. 9. 2008 16:57
stačí jedna krádež a je to v háji?

historie je plná ponaučení a zapadlých zkušeností,nebejt komárů,dneska by byl klid a na ten polní nebo přespolní pych by dostávali Lakatošové třeba i povolení(když by rychle jeli dál)..posuďte sami kam a k čemu bylo nakročeno a jakou to krásnou myšlenku komár pošlapal: http://www.bwd.sk/pub/cigani/Ucebnice_patraci_taktiky.pdf

0 0
možnosti

diogen.es

16. 9. 2008 17:02
Re: stačí jedna krádež a je to v háji?

z čehož plyne,že romská problematika je sice svízelná,ale nelze chtít pouze po cikánech vyřešení problému nebo alespoň stabilizaci,musí se snažit obě strany.dědové to věděli,my si lžeme...

0 0
možnosti

zelvicka

14. 8. 2008 13:07
Prosím česky

Dnes jsem se omylem dostala na tento blog, v článku se nacházejí slova "gadžo, degeš", kterým nerozumím. Pište prosím česky. Když budu chtít článek v jiném jazyce, najdu si na internetu blogy cizojazyčné. Děkuji.

0 0
možnosti

Gmur

16. 8. 2008 11:15
Re: Prosím česky

heledte, z kontextu ty dve cizi slova jasne vyplyvaji. Jinak ten clanek neni v jinem jazyce. Je  cely cesky.

0 0
možnosti

IoannesM

13. 8. 2008 22:21
Smůla

Smůla, pane romský salonní ochránče cikánů. Vaše halekání by bylo oprávněné,kdyby se jako kapsáři živilo 0,0001% cikánů. Když ale ten podíl jde do desítek procent (nemíním jen kapsářství,ale i jinou kriminalitu), máte holt smůlu. Realita je jiná.

0 0
možnosti

Mirus77

2. 8. 2008 22:17
Realita

Pane Bango,výborný článek !! Ano to je realita všedních dní. Některé příspěvky mi připadají hodně neznalé věci-problematiky kapesních krádeží. A skutečné rozlišování barvy pleti jestli "kradou tmavý nebo bílý" ?? Procentuelní zastoupení občanů různých etnik tmavé pleti je značně vysoké. Ano kapesních krádeží se dopouštějí i "bílý".. Zkuste napsat článek o jiné majetkové trestné činnosti.. Karta by se asi obrátila. Dříve kapsáři patřili do skupiny lidí,kteří byli galerkou docela uznávaní. Dnešní metody kapsářských gangů jsou úplně někde jinde.. Nebojí se použít mnohdy i fyzického násilí,zvláště když jsou odhaleni či pozorováni. Samotné provedení "kapsy" se může zcela lehce zvrhnout do loupeže nebo omezování osobní svobody.. Kapesní krádeže se velmi špatně všeobecně dokazují. Proto např.využití kamerových systémů je zcela na místě. Ovšem za dodržení jasně stanovených podmínek. Videa i fotky se mi líbí. Je to hezky natočený..

0 0
možnosti

petrnew

31. 7. 2008 16:03
Zobecněná skušenost

Mně je jedno, je-li to degeš, rumungr, olach, Laco, Dežo, Eržika, Olaf nebo Mercedes Lakatošová vulgo Unesená - prostě když vidím blízko sebe cikána, tak si hned hlídám kapsy. Říká se tomu zobecněná zkušenost a je to věc, díky které lidstvo přežilo...:-) A na tom žádný Banga, Šula nebo Kostlán se svými multikulti žvásty nic nezmění...

0 0
možnosti

Fialová

30. 7. 2008 11:05
včera

Včera jsem byla v Brně a na jezdících schodech u Tesca se přede mě postavil nějaký cikán ve věku tak 14-16 let... Byl mi podezřelý už od pohledu, protože jsem ho viděla, jak jezdí po schodech nahoru a dolů. Slečna před ním měla přes rameno hozenou ledvinku. Zahlédla jsem jenom, jak chlapec zvedl ruce k ledvince a jak sebou slečna prudce trhla a ohlédla se. Cikán se otočil na mě a když mu došlo, že jsem všechno viděla, začal mi sprostě nadávat. Je mi to líto, ale až příště pojedu na eskalátoru, budu si držet kabelku ještě pevněji a každý Rom mi bude podezřelý. Já vím, pane Banga, že všichni takoví nejste a že není fér, že musíte pykat za chyby ostatních. Vím to. Ale měřit všem stejným metrem většinou znamená naletět.

0 0
možnosti

natelius

30. 7. 2008 22:49
Dvě rady

Noste v kabelce přinejmenším kasr. A volte strany, které tu udělají pořádek. R^[>-]R^

0 0
možnosti

CZenek

27. 7. 2008 23:05
Bango, v Indii by se ti to nestalo.

Prostě se s tím musíš smířit. Fakt nevím, jestli jsem rasista: když sedím v hospodě, tak mi nevadí, když si ke mně přisednou černoši, indiáni, eskymáci, šikmoocí, ale nedovolím přisednout cikánům, albáncům a třeba arabům. Pokud tě pokouše devět psů, tak i kdyby byl ten desátej na vodítku a bezpečně daleko, stejně si budeš dávat bacha. A jestli koukáme na cikány s obavama, tak za to si, mladej, můžou cikáni sami. Přál bych ti bydlet v Brně-Husovicích, to je pomalu cikánská čtvrť, do čtyř do rána se zpívá a tančí protože Olaši bílí tramvaje se šátrama na rukou, večer je šábes, rumungři zase celý den prohledávají, co by kde ukradli - a většinou to ukradnou - místní majitelé sámošky by o kradení mohli vyprávět (mimochodem - z posledních dvaceti tří přistižených krádeží v samce to bylo dvacet tři cikánů a cikánek mladších patnácti let)... Sami cikáni si nadádavají do černých sviní - může být cikán obviněn z rasismu, když jinému cikánovi nadává "černá ku*vo"?

0 0
možnosti

svarak z krabicoveho vina

25. 7. 2008 15:12
Rasismus? Si nejdřív zaměťte před svými prahy, cikáni

Panebože, jen může být tehle trotl vedený jako VIP blogger (dokonce ADMIN)?? Prostě multikulti redakce si MUSÍ v rámci image pěstovat svého hodného Roma? Rv

0 0
možnosti

Brambach

13. 8. 2008 14:11
Re: Rasismus? Si nejdřív zaměťte před svými prahy, cikáni

Asi proto, že dobře píše... :-/;-)

0 0
možnosti

Bresslerova

25. 7. 2008 13:59
Rasismus?

To, že Vy, pane Bango, žijete normálním životem, máte nějaké vzdělání, máte dokonce vlastní blog, neznamená a to bohužel, že se podobným způsobem chová většina romské populace. Možná máte dojem, že my Vás házíme do jednoho pytle, bráníte se, a říkáte si, jak jsme my bílí... nevím jací, ale prosím, když už sem píšete, když máte rozum na zdravém místě, uvědomte si alespoň Vy, že nějaké změny musí přijít prvně ve Vaší komunite, na Vás přeci zůstává vlastní vizitka. Pořád se ohánět, jak jsme my bílí plní předsudků, a já netvrdím, že nejsme, a svalovat vinu na nás, to je přeci k ničemu. Nebo se domníváte, že to vyřeší Váš problém?

Že když bude romská komunita křičet, co my bílí všechno provádíme, že jim to dopomůže k vyššímu vzdělání, nebo lepšímu životu?

0 0
možnosti

Velká hlava Pomocná Stráž iDěsu

24. 7. 2008 16:12
Buď zdrávo, milé Bango

Být tam já, tak silným hlasem zvolám pracky pryč, toto Bango je milé Bango. A než se cizinci zpamatují, sebereme ze země peněženku a půjdem to zapít třeba k Hrochovi. PS: Stejně tady poslední dobou prý málo utrácí.[>-][>-][>-]

0 0
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x
Těžko říct. Jsem trošku muzikant, víc novinář, komentátor a vedoucí tohoto blogu. V roce 2023 jsem dostal Magnesii literu za knihu Skutečná cesta ven, jejíž audioverzi jsem namluvil a s kapelou Trio Romano k nahrál soundtrack. Vysloužila si třetí místo v kategorii absolutní vítěz v soutěži audiokniha roku.