Diskuse
Inkluze? Rozhodně ano!
Děkujeme za pochopení.
A45l93e38š 33J74a44v58ů50r73e82k
to že má jiný názor z něj nemusí dělat hloupého. A to píši přestože s ním nesouhlasím ...
O64n43d13ř44e25j 13F64i83l41i15p56c81z59y88k
To je dobře, že jsme se všichni shodli. Učitelům je třeba přidat, do škol je třeba více asistentů, rodiče musí jít příkladem, co se týče vzdělávání, doma
musí být knihy a potomek musí rodiče občas vidět s knihou v ruce, nejen s Bleskem a lahváčem. Děti se musí těšit do školy, těšit se na to , že opět uvidí kamarády, vtipné a veselé učitele a že se opět ve škole něco nového
naučí. Tak jako jsme se do školy těšili my. Škola hrou.Když tak čtu tu diskusi, tak mám pocit, že většina diskutujících chodila do školy-polepšovny, kde se vyučovaly předměty jako nauka o čistotě rasy, národní socialismus, hod granátem a střelba z kulometu na běžícího cikána.
Obávám se, že bez výrazného navýšení rozpočtu min.školství, bez lepšího ocenění práce učitelů, ještě dlouho budeme číst podobné příspěvky jako v této diskusi. Já i Pánbůh vám to promíjíme: "Otče odpusť jim, nevědí co číní".
O18n65d70ř74e34j 75F31i55l27i37p40c94z25y54k
Doufám,že mi admin nesmaže,já totiž s p.Bangou souhlasím .
L55u41c46i41e 86P44a71s59e74k68o10v79á
Dosti černobílé vidění a vidět řešení v obecné inkluzi je velmi krátkozraké. Určitě existuje spousta dětí, které zvládnou srovnat krok s tradičním vzděláváním. Ale prostě těch postižení je velmi mnoho a velmi často se nejedná o pomalé děcko - to by vlastně snad nikomu nevadilo - možná by naopak v ostatních dětech mohlo evokovat jakousi ohleduplnost atd., ale jedná se o nezvladatelné děti, z osobní zkušenosti třeba o Asperga s nadprůměrným IQ, nicméně totální nemožností sociálního cítění, o chlapce, který během tří let zvládl svou šikanou a zneužíváním svého postižení dostat z 25 ti členné třídy 14 žáků, rodiče je raději převeleli jinam, neboť byl tento chlapec neustále omlouván, tloukl učitele, tloukl děti, šermoval v záchvatech dívkám nůžkami před očima, aplikoval na spolužácích lekce karate, kam ho rodiče při jeho postižení ještě dali....i my, rodiče relativně "zdravých" dětí máme o vývoj našich dětí strach. Všechny ty, co to neustály, měly dlouhodobě konflikty s pedagogy, protože se mu prostě bránily, cítily nespravedlnost a my rodiče zoufalství. Na chlapce se nesměla zavést řeč, neboť je postižený.
Inkluze není řešení, řešením je v první řadě tlak na péči rodičů, aby se o své děti starali a pak budování záchytného systému pro děti, které prostě nelze snadno začlenit. Místo rušení zvláštních škol, se naopak měly do tohoto sytému nalít peníze a budovat speciální školy pro děti s postižením, především tím mentálním.
Takto budou stresováni všichni. Včetně přetížených pedagogů - zamyslel se někdo nad tím, co to přinese za ovoce na konci vzdělání?
Obecně se lze domnívat, že level vzdělání bude rapidně klesat a i pohody na ZŠ ubude, díky vystresovaným pedagogům. Jak jsem již psala, zmiňovaný chlapec dokázal denně zaměstnat čtyři pedagogy, kteří jej vynášeli v záchvatu z učebny. jak dlouho toto může kdo vydržet?
M70a18r98c42e62l43a 49Z25a18j73í83c26o96v61á
Problém je, že si všichni představují autisti a la Dustin Hofman - podivný, ale chytrý.
Ti, kdo něco otom ví, se chytají za hlavu.
M18a26r75t14i29n 87K19l15í85m72e20k
Autor evidentně zaspal dobu a neví o čem mluví.Znám učitelky ze speciálních i "normálních škol",znám rodiče mentálně postižených dětí.Nikdo z nich si nepřeje aby jejch dítě chodilo do "normální"třídy".Ano,proč ne školy,ale jistě ne třídy.Vždyť to mnozí z nás znají ze svého mládí.Kdo byl odlišný či pomalejší,vždy trpěl.Naši předci nebyli hloupí a systém speciálních škol vzniknul na jistých zkušenostech,tak pokud to teď změníme,jedině k horšímu.
J45a16r94o15s33l95a60v 47L27á94z76e60ň75s39k69ý
Jen takový dotaz. Když k vám do redakce přijde adept na novináře. Časem se zjistí, že sice píše stejně kvalitní články jako ostatní, jen s tím rozdílem, že mu všechno trvá třikrát déle. Čili zatímco ostatní autoři stihnou za měsíc napsat třebas 30 článků, on jich napíše jen deset. Necháte si ho v redakci? Za stejný plat, jako ostatní? Nebo se rozhodnete, že ostatní novináři vždy musí počkat, až daný autor dokončí. co začal?
M78i12c77h77a92l 11P11a70u97l80í36č68e22k
Jen pro úplnost také zmíním, že se pořád mluví jen o pohledu těch inkludovaných dětí, ale už se nezohledňuje pohled těch ostatních "normálních" dětí a především jejich rodičů. Pokud by se celý systém inkluze rozjel opravdu ve velkém, tak je otázka, jak dalece by byli rodiče ochotni posílat své děti do takovýchto tříd. Dost možná by to vedlo k odlivu "normálních" dětí do škol, kde inkluze nebude příliš velká, případně do placených soukromých škol, takže by se potom některé školy přeměnily postupem času opět na něco jako je zvláštní škola s převahou pomalejších žáků s asistenty...
M44a14r24t89i15n47a 27M89o31u33d66r20á
Zhruba předevčírem byla v ČT krátká reportáž o dítěti se sníženým IQ, které prý bylo úspěšně zařazeno do normální třídy. TV nám předložila obraz velmi obtížně se vyjadřujícího dítěte, neustále doprovázeného osobní asistentkou, která ho průběžně obsluhovala úplně na každém kroku. Díte na dotaz paní učitelky po delší odmlce a nápovědě paní asistentky odpovědělo správně (všichni ostatní na ně čekali), paní asistentka s ním pobývala také ve školní jídelně a pomáhala mu i v šatně.
Lze tedy s úspěchem pochybovat, zda se takové dítě může zařadit do kolektivu (když má asistentku stále za zády) a do jaké míry se naučí být samostatné (když je zvyklé na neustálou asistenci).
Učitelka sice jásala, že se během první třídy naučilo místo předepsaných patnácti písmenek celou abecedu (co by proboha dělalo v dalším ročníku, kdyby to nezvládlo?), ale za jako cenu (nejen finanční...)? Čeká ho ještě dlouhý život, takže by se vůbec nic nestalo, kdyby postupovalo pomaleji ve speciálním zařízení nebo mělo individuální domácí vzdělávání. Ono stejně narazí na svůj vrozený limit a zbylé roky školní docházky si prostě odsedí.
Paní učitelka přiznala, že má ve třídě horší žáky, než je on, neboť těmto žákům jejich rodiče nevěnují takovou péči.
To je tristní. Znamená to totiž, že kdyby tito jinak zřejmě průměrní žáci měli péči onoho mentálně zaostalého, hendikep způsobený rodinou by hravě překonali a jejich vyhlídky do budoucna by byly mnohem růžovější.
Něco je špatně.
R43a33d65k56a 13K44i79e10l89b31e27r21g41e16r33o77v87á
Neřeknu nic přínosného... jen že jsem zažila praxi na učňáku u takových těch ze zvláštní školy. Bylo zajímavé vidět, kolik z nich by mohlo a asi opravdu mělo být odmalička v normální třídě, kdyby se jim dala péče a počítalo kdysi laskavě a vstřícně pomaleji. Dnes se mi přestává občas zamlouvat honění papíru pro kluka , který zcela obyčejně jenom zlobí a nervy na poznámky holt doma nejsou... jakož asi ani čas.
P80e54t21r 81B74r16o55ž
A taky bychom měli automaticky posílat na olympiádu i ty, kdo nesplní limit, protože to teď diskriminuje ty, co běhají pomalu. A do vězení zavírat víc bílých, aby tam bylo přesně proporcionální zastoupení. A mnohem více otců by mělo rodit a žen pracovat v dolech. A každý čtenář musí dát povinně karmu tomuto článku, protože Větvičkovi jí dá taky každý a Bangu to diskriminuje. A pak tady bude ten ráj.
Š61á43r27k88a 85B19a44y72e95r79o40v57á
můj názor je podobný. A už se těším, až mi někdo zas napíše, že se k Vám lísám, abyste mě dával na titulku taky. Jenže, já mám takovou zkušenost z dávných dob. Můj ex měl bratra s Downem. Hluboko v minulém století byly dětmi v Průhonicích, tedy tehdy ještě na velké vsi. Do školy s nimi samozřejmě chodit nemohl - tehdy! - ale byl součástí místní party sígrů. Se svými dvěma bratry. Jelikož rodiče byli už tehdy nějak přirozeně osvícení a k Fandovi se chovali jako k běžnému dítěti. Takže starší Fandovi bráchové, kteří byli hlavou místní mládeže, Fandu všude vodili s sebou. Stalo se, že se mu děti smály. Tak ho zbouchali a vysvětlili mu (byly děti!), že pokud někdo chce kamarádit s nimi, musí brát i Fandu. Stalo se. Vlastně mimoškolní inkluze, která Fandovi otevřela cestu do dospělého světa. Vyučil se pomocným dělníkem a dlouho tak i pracoval. Četl detektivky a hlavně žil samostatný život. Až do šedesáti let. A vždycky s ním byla obrovská legrace, jelikož downíci jsou šťastní lidé. Jsem přesvědčená, že takhle nahoru ho vytáhl dětský život s bratry a sestrou, kteří suplovali to, co nešlo ve škole.
V11l71a85d57i67m53í67r 27K19r48o94u72p11a
No jo, ale teď si vezměte, že takový žák s nějakou poruchou, který projde normální inkluzivní školou, narazí v momentě, kdy bude shánět práci, stejně na svůj handicap, sice opožděně, ale narazí. K čemu mu pak v nějaké chráněné dílně bude, že chodil do školy s "normálními" dětmi?
- Počet článků 140
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 6189x