Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59i34ř68í 96P22o98k28o92r14n26ý 6371915828320

Myslím si, že problém je v tom, že ty "děti" berete šmahem  jako jednu etniku a vinu kladete zbytku národa. Stát se snaží to eliminovat výhodnými podmínkami pro Rómy a to je právě chyba, protože by měl řešit jednotlivé případy a ne celou rasu - odtud také vzniká rasizmus. A pokud se to opravdu týká celého vašeho etnika, potom hledejte chyby i u sebe - nejste tu přece jediní kromě Čechů.

+2/0
5.6.2013 21:24

Z89d35e72n87ě10k 12S32k69ř68i79v72a57n 5194210659896

Pane Bango, za 3 dny jste neodpověděl na žádnou otázku nebo názor diskutujících. Vážně k příspěvkům nemáte co říct?

+5/0
8.4.2013 7:56

M64i61l21a29d71a 56S70o84u59č55k47o90v31á 3531286838127

třeba nemá čas, ostatně je to zaměstnaný člověk a má děti, tak nemusí být 24h na blogu

+1/−1
8.4.2013 23:49
Foto

P16a35t65r65i50k 33B45a42n11g25a 6577407329438

Je to tak, omlouvám se že nediskutuji, skutečně ale nemám čas a pokud mám čas večer, trávím čas jinou činností, než je PC :-). Ostatně, soudím že diskuse funguje i bez mé přítomnosti.

+2/−4
11.4.2013 16:44

J66i81ř83í 53S80e30l97u72c44k87ý 7808659564827

podstatné otázky jsou dvě. Proč tomu tak je. a druhá: Jak z toho ven. O tom články nehovoří, ač by to bylo nejzajímavější.

Myslm, že až bude chtít někdo udělat analýzu toho, co a proč se to děje, je nezbytné podívat se, prostudovat, jak se da´ří jným etnikům a národnostímn na území čr (stejné podmínky( a jak se daří romským komunitám v jiných státech, ale nejenom třeba francie a španělsko, ale třeba afganistán a tak- stejná komunita- jiné podmínky.

Pak by bylo trochu jasněji, co dál v čr

+4/0
8.4.2013 5:38

M48a67r62t54i17n 90J67i86r29s56a 2625469628875

pane Bango, myslel jsem,že mě kromě toho,že si tu a tam hrajete na boha v podobě cenzora, nemáte celkem čím překvapit. Obávám se po přečtení tohoto ,,článku", že to všechno není jen nepodařená nadsázka. Jestli tohle myslíte vážně, pak vám pomož pán Bůh.....

+7/0
8.4.2013 0:33

F48r22a14n12t74i11š65e69k 33V80e83s94e30l49ý 3785825277822

Děti v ghetech nejsou obětí systému ani nějaké doby, ale rodičů!!

+10/0
7.4.2013 23:30
Foto

J69a90n 35R20ý56z69n20a75r 4791296283950

Žít docela jenak, než žili moji rodiče je docela nadlidský úkol. Ale označit to jako oběť systému -jakého systému. Pokud máte na mysli rodinný systém pak ano. Ale jestli se dá i v tom případě mluvit o oběti si nejsem jistí. Použil bych spíš pojem zajatec rodinného systému.

+6/−1
7.4.2013 15:26
Foto

Š15t68ě26p94á96n 42B32i21c42e74r97a 6529462228746

Autor v celém blogu, chtěně či nechtěně poukazuje na škodlivost sociálního systému. Pobírajíc stědré sociální dávky nemají dospělí motiv živit se prací a děti jdou ve šlépějích rodičů.

+9/0
7.4.2013 12:28
Foto

J33i72ř84í 26N37ě30m52e88c 3915760726419

Promiňte, ale " ... rodiče často nemají jinou možnost, než pobírat dávky."

Tuto větu jste myslel vážně? Nevidíte, že tímto omlouváte a bagalizujete cizopasení pobíračů dávek na pracující společnosti?!

Božínku, vždyť to je v duchu stejné logiky, že ukrást je snazší, než si koupit.

+13/−3
7.4.2013 8:26

Z83d82e78n95a 96K52o37č82í 6515728181166

Bohužel se toto parazitování zdárně učí i neromští pobírači. !!

+5/0
7.4.2013 17:23
Foto

J13i83ř74í 45N57ě26m12e46c 3715530816559

Ale to je úplně jedno, zda je parazit z toho, či onoho etnika. Zda je žlutý, nebo fialový!

Parazit pouze cizopasí na většině, a to je velešpatně!

+5/0
7.4.2013 18:05

P37e39t36r 28V41y36s42o22č28a45n 7348670150916

Velice si vážím autora tohoto článku. A přeji pěkné dny.R^ Tohle je začátek další cesty.

+6/−10
7.4.2013 0:46
Foto

V56l79a38s15t70a 49H97u49r68t21o28v16á 8279483943279

Díky za pravdivý článek R^

+5/−17
6.4.2013 20:53

P14e53t56r 59Š63v70e20c 1252643157

8-o8-o8-o8-o

+15/−3
6.4.2013 22:38
Foto

P47a50v11e21l 37M93a17c51h54a61č47e32k 5831692363

Řekl bych, že autor (zřejmě nechtěně) přesně vystihl podstatu problému.

Dokud byla (za komunistů) pracovní povinnost a nebyly štědré dávky, tak cikáni pracovali a děti vyrůstali v poněkud jiných podmínkách.

Současný režim nezná pracovní povinnost, ale ani povinnost někomu chánět práci, zato však nabízí dávky vyšší než minimální mzda.

Co si vybere komunita s kočováním v krvi?

Ale přesto nesouhlasím, že děti jsou oběti režimu. Na dětech se zásadní měrou podepisují (pozitivně i negativně) rodiče.

+12/−1
6.4.2013 19:27

M31i21l86a33n 24V32e87l64k67ý 8809635

Děti z ghett jsou oběťmi svých rodičů!!!

.

PS: O používání slova ghetto by se dalo dlouze diskutovat. Ono nezáleží na množství lidí, kteří bydlí na jednom místě a na jejich příjmech ..... ale na tom, kdo tam bydlí a jak se chová.

+8/0
6.4.2013 18:51

P56e89t37r 50A41g86u14l59á21r 4147418270664

Neni to k veci, ale... Europske hlavne mesto kultury pre rok 2013 - Kosice. Znate sidliste Lunik IX? Doporucuji. Paradox.

+6/0
6.4.2013 13:26

Z65d67e94n64ě34k 89S82k41ř69i36v49a48n 5324590959336

Ale je to k věci!!! Teď jsem se na fotky sídliště Lunik podíval. Jen jsem nepochopil, proč starostka údajně nechce toto místo ukázat zahraničním novinářům. Já bych jim ukázal fotky z doby, kdy se tam Romové nastěhovali a porovnal je s aktuálním stavem. A čekám, že pan Banga nám šetrně sdělí, kdo vybydlel byty a naházel kolem domů hory odpadků. SYSTÉM ?

+8/0
6.4.2013 16:33
Foto

M82a92r21t83i86n 61V29a46l93i49n43a 6892655131709

zbavování se zodpovědnosti,nic jiného

+12/−1
6.4.2013 10:03

O62n26d31ř97e33j 48F55i93l41i41p25c33z39y41k 8264573928911

Souhlas. Jinak nějak moc slušná diskuse. tady mi pšenka nepokvete.:-(

Je to také o něčem jiném. Většina Čechů je normálních. Ale najdou se latentní rasisté

a xenofobové. Už dvakrát sem mi v hospodě stálo, že u vedlejšího stolu skupina "vlastenců" a "vzdělánců" začala nevybíravě nadávat na Poláky. Jsem Polák, jednou jsem se do těchto " diskutujících " pustil, podruhé jsem rychle zaplatil a vypadl. Český národ je od Masaryka vychováván v tom, že Čech je ve středovropském to nejlepší co zde žije, je to takový český nadčlověk. První republika prý byla ostrovem demokracie ve střední Evropě. Sudetští Němci a Poláci na Těšínsku si bohužel myslí naprosto něco jiného. Bratři Češi, jste vychovaváni ve lži a trápném pocitu nadřazenosti. Rom, Polák, Rumun, Bulhar... jsou pro vás něco horšího. Bloger Olšer si dokonce dovolí uvést, že jediné, co nemá rád je Polsko. Nad tím už zůstává rozum stát. Rychle si nasypte popel na hlavu, nejlépe celý kýbl. Váš Klaus dostal Česko na úroveň Polska, můžeme si podat ruce. Česko a Polsko jsou 2 státy, které před válkou těžce selhaly a teď soupeří akorát v tom, který stát rychleji zabředne do toho pověstného  lejna.Źe jsem chytřejší než vy ? Ano, ale já za to nemohu. Až vy se naučíte tak dobře polsky, jako já jsem se naučil česky, tak si budeme rovní. Až pochopíte, co jste a kam kráčíte, tak se budete dívat jinak i na Romy a budete se jim snážít pomoct i jinak než formou dávek. Tím končím a mějte se všichni pěkně.;-DRv

+5/−10
6.4.2013 7:30

P74a34v51e22l 79K71u25r34a15l 5971314290290

K čemu se učit polsky? Jediné tři relativně perspektivní jazyky na téhle planetě jsou angličtina, španělština a čínština... všechny ostatní můžeme zahodit.

A ne... nemá cenu se snažit pomáhat komukoli kdo sám neprojevuje alespoň elementární snahu začít fungovat podle standardů toho kdo pomoc poskytuje. Naopak v takové chvíli je třeba veškerou pomoc, včetně dávek, zcela ukončit a prostě nepomáhat za žádných okolností.

+6/0
6.4.2013 18:24
Foto

P25e48t37r 25K98r76á64l 7635910674693

No jo, ale co máme dělat, když jsme prostě nejlepší?;-D

+6/0
6.4.2013 22:58

H80a52n69a 13H35o54k29r25o90v76á 6856401544374

Úžasná reakce, ale obávám se, že budete sežrán. Češi nenávidí, když jim někdo "zvenčí" sahá a dokonce boří jejich pracně vybudované mýty ;-D. Nejsme lepší a ani horší než jiné národy, prostě jsme takoví a buď berte nebo nechte být. ;-)

P.S. Mariusz Szczygiel je  úžasnej.... ;-D

+3/−3
7.4.2013 1:04

J20a32n 76J14o29š39t 9559137251262

Děti z ghett jsou obětmi systému ... systému, který nastavili jejich vlastní rodiče ! Nic jiného v tom není, vše ostatní jsou jenom kecy. Vietnamci jsou tu kratší dobu než cigáni, rodiče pracují a jejich děti chodí do školy, jsou čisté, česky umí a hlavně mají o vzdělání zájem.

+16/0
6.4.2013 7:11

M56i73l76a33n 89R33a20d32e64k 3477856351521

kdo dela ghetta je socialni a populisticky stat, nejen v Cesku. Tam je to jeste zlaty. Ja dnes ziju v Mexiku, kdyz jim reknu ze treba vetsina cikanu v Cesku nepracuje, tak neveri, za co by zili? A zase kdyz reknu nekomu pak v Cesku ze v Mexiku VSICHNI cikani makaji, tak taky neveri. A staci jen malo, zadne socialni davky, zadne delani ubozatek proto ze clovek je "mensina". Vsichni jsme lide a i cikani jso schopni se o sebe postarat.

+11/0
6.4.2013 6:13

M10a43r37i22e 89V73a91v14r25u60š20o78v46á 4199604765513

Tohle se dobře četlo, díky. Pořád přemýšlím, odkud ten začarovaný kruh začít rozetínat. U dětí? A jak? Povinná školka? Nějaká "povinná" mimoškolní činnost? Vůbec mne nenapadá jak na to a zpět do "zlatých socialistických časů" se mi fakt nechce, ač je pravda, že to se pracovat muselo.

Hodně se teď mluví o sociální ekonomice, ale to taky nespasí svět. Tak odkud "na to vlítnout"?

+2/−9
5.4.2013 22:07

S22a17r75a 45B23e12n43y95o59v53a 8909595861541

Povinná školka, následně oběd a pobyt ve škole s doučováním pokud možno do 6 večer , aby se vliv rodiny omezil na minimum . Může to vést k naprostému rozkladu tradiční romské rodiny a romské rodiče naučit uplně se zbavit odpovědnosti, ale já bych to riskla, šlo by maximálně o dvě generace . Samozřejmě k tomu všemu vše co navrhuje p Banga, jako příspěvky do max 3 dětí a vázané  na  dobrou rodičovskou práci, čili minimálně dohled , aby děti i v té školce  byly . Do budoucna snížit dávky na minumum a vázat finační úlevy na pracujícího rodiče. Jsem i příznivce minimálního důchodu a zvýšení důchodu z odvodu od dítěte. kdo má tři děti, dobře je vychoval, investoval do nich tam , a´t z jejich výdělku má vyšší důchod, než nepracující . Kdo děti nemá, neměl během života tak vysoké náklady na jejich výchovu, ten si mohl na důchod naspořit

+7/0
6.4.2013 10:21

P93a82v20e86l 40K37u35r40a52l 5141464200640

Pokud něčí děti nepracují tak nemá pobírat důchod vůbec... naopak má doplácet na jejich sociální dávky. Protože je to jeho chyba že místo někoho ekonomicky přínosného přinesl společřnosti jenom další náklad.

+4/0
6.4.2013 18:25
Foto

M25a56r48t21i13n 56H28o34r83s91k56y 2492883467

Dobry clanek, karma. Popisovany "system" ale neni neco specificky ceskeho, anebo "anti-romskeho". Jde o ten samy "socialni stat/socialni sit" pro ktery voli drtiva vetsina obyvatel. Jeho americka verze, kterou pod jmenem "Valka na chudobu" zavedl v sedesatych letech pres. Johnson, dodava tim samym zpusobem ty same vysledky v americkych mestech. Bezna rodina americkych cernochu na tom byla po vsech stranach lepe nez kdyz ji zacal vychovavat a zasobovat laskavy a vsevedouci federalni urad.

+4/−9
5.4.2013 21:47

M62i12l29a96n 31R15a72d79e51k 3207776171721

presne tak. Dokonce tito dobrodinci rozbili cernsosskou rodinu. A dobrodinci si mastin na tom kapsy a delaji kariery. A cesta do pekel je dlazdena dobrymy umysly.

+2/0
6.4.2013 6:25

Z14d11e51n59a 88K74o89č39í 6495418291176

A světe div se, majitelem ubytoven s nesmyslně vysokým nájmem je nejčastěji romský podnikatel. 

Město dávalo romům lidové nájmy - a ani ty romové často neplatili. Romští podnikatelé přišli nejlépe, jak se dá vydělávat na romech, když jim nakonec všechno zaplatí stát ve formě dávek na bydlení, vč. eletřiny, vody, plynu ...

Znala jsem cikány před 30 lety, kdy žádné sociální dávky neexistovali a musím vám říct, že měli k budoucnosti mnohem aktivnější přístup, než ti dnešní. 

Ti dnešní se nenamáhají pracovat a učit, protože sociální dávky, byť nevelké, jim na holý život postačí.

Tady nejde o oběťmi doby, či systému. Tady jde jen a pouze o pohodlnost. !!!!

+16/−1
5.4.2013 21:06

Z66d40e14n14ě45k 57S83k21ř39i13v34a78n 5344930989856

Já bych nenapsal "...sociální dávky, byť nevelké, jim na holý život postačí". Nedávno se mi jeden romský zákazník "svěřil", že mu někdo nabízel práci za 27.000,-Kč, ale on přece není blázen, aby to bral, když na různých dávkách získá jako nezaměstnaný 40.000,-Kč!Před pár týdny byla u mne v obchodě Romka, že si prý koupila od známé pračku, tak abych jí vystavit paragon, jakože si ji koupila u nás v obchodě. Úřad městské části jí na pračku dá příspěvek8-o. Pokud jsou takto nastavena pravidla - vyplatí se nepracovat.

+4/−2
6.4.2013 12:50

Z18d83e43n19ě61k 95S38k58ř92i62v16a17n 5694380949706

Vážený autore, zastavil bych se hned u nadpisu "Děti z ghett..." Kdo ta ghetta vytvořil ? V tomto týdnu tu proběhla diskuse a jedna diskutující to naprosto vystihla (snad mi odpustí, že nebudu citovat přesně) - "... když se sestěhuje do domu 15 bílých rodin, bude to pořád obytný dům, když se do téhož domu sestěhuje 15 rómských rodin, vznikne ghetto. To jim tam to ghetto někdo hodí? Jak vznikne?" Odpovězte mi, prosím.

Nejsem proti Rómům nijak zaujatý, znám Rómku, která jde letos do důchodu a taktéž má výročí 30let u jedné firmy. Znám jinou, mladou, která je uklízečkou, uklízí někde na ministerstvu, protože ji majitelka firmy vybrala jako schopnou. Tvrdí, že je nesmysl, aby Rómové nesehnali práci, jen pracovat nechtějí. Obou si vážím. Tak to by byly dvě. A pak znám hordu těch, kteří se válejí, kradou, popíjejí, své děti nevedou k ničemu a čekají na dávky. A co se týče hygieny : dost mne naštve, když v TV vidím reportáž a novinář ukazuje v jako hrůze "musí" Rómové žít - zdi na chodbách počmárané, špinavé, rozbitá okna, zábradlí, všude odpadky, špinavé WC. Kdopak to asi natropil? To čekají, že jim to WC přijde někdo z neziskové organizace umýt? Ještě nikdy jsem neslyšel od reportéra otázku - proč je to zničené, proč si chodby nevybílíte (možná, že by si vážili aspoň své práce), proč si neumyjete své WC?

Takže já bych do toho žádný systém netahal. Buď chtějí lidé slušně žít, pracovat, vychovávat své děti nebo se chtějí povalovat a čekat na dávky. V tom případě je jasné, že děti je budou zpravidla následovat. A žádné programy na jejich začlenění do společnosti a současně vynakládané finanční prostředky to nemohou změnit.

+20/−1
5.4.2013 20:53
Foto

P24a91v84e57l 88P68o21k17o52r38n47ý 2196114640512

Ano, čekají, že to někdo uklidí.

+5/−1
5.4.2013 22:37

Z15d40e79ň77k52a 13V69e24s14e34l95á 8439175617220

Nemyslím si, že by ty děti byly pouze a jenom oběťmi systému. Protože např. systém ukládá povinnost chodit řádně na základní školu. Proč je tam tedy rodiče neposílají? Systém prostřednictvím zákonů říká, že krádeže jsou trestný čin, za který má přijít trest. Proč tedy stále častěji zaznamenáváme případy, kdy kradou nezletilé děti, protože jim trest v podstatě žádný nehrozí? Proč vůbec Romové v takové míře kradou, když systém krádeže zatracuje?

Když se podívám, kolik projektů, programů či rovnou organizací je zaměřených přímo a cíleně na práci s romskými klienty a kolik dalších pracuje z velké části s romskou klientelou, byť se na ně "nespecializuje", vyvstává podle mě otázka: skutečně jsou v naší republice Romové ti diskriminovaní?

Ano, je pravda, že systém prostřednictvím špatně nastaveného systému sociálních dávek napomáhá tomu, že se jim nechce pracovat za míň, než kolik dostanou za nicnedělání, ale proč oni sami nemají zájem situaci nějak změnit, aby se na ně majoritní společnost nedívala skrz prsty, když jim to tolik vadí? Ví se např., že s nízkým vzděláním výrazně roste riziko nezaměstnanosti. Proč se tedy nechtějí vzdělávat, nebo dopřát téměř bezplatné vzdělání svým dětem? Často tvrdí, že nemají peníze na školní pomůcky nebo svačinu pro děti. Ale na cigarety mají? Zkuste si udělat výzkum, kolik % romských příjemců dávek kouří a kolik. Odvážím se tvrdit, že to procento by bylo velmi vysoké.

Nejsem úplně proti pomoci Romským rodinám, ale ta pomoc by měla být poskytovaná těm, kteří o ni skutečně stojí a skutečně mají zájem dělat něco pro svou budoucnost a pro budoucnost svých dětí, přičemž hlavním rysem této budoucnosti bude život v souladu se zákonem a plnění si svých povinností, ne jenom hlasité vynucování si svých (někdy pouze údajných) práv... 

Je mi líto, ale odvážím si tvrdit, že mnozí Romové nemají skutečný zájem svou situaci změnit. O to horší pak mají podmínky ti, kteří tu snahu a vůli mají.

+17/0
5.4.2013 19:34
Foto

K95a47r27e76l 89B65o82h91á42č78e45k 1331187956544

:-) Ale rodiče do toho systému patří :) Je -li řeč o systému, nejde jen o nějaký souhrn legislativních pravidel, logicky do něj patří i lidé, tedy i rodiče dětí :-) I autor blogu o tom přeci tak píše ...

+2/0
5.4.2013 20:03

Z32d28e22ň84k62a 14V10e24s89e46l27á 8579775947750

Myslím, že systém je potřeba v tomto případě vnímat jako něco nadřazeného, co právě těm lidem dává možnosti, příkazy apod. a lidé s nimi pak nějak zacházejí.

+3/0
5.4.2013 20:14
Foto

K71a73r88e75l 47B81o36h19á31č71e69k 1161717816974

Ale autor ho tak zcela zřejmě nevnímá ... i on sám přeci píše o tom, že děti mají ten špatný vzor i ... ve svých rodičích :) Popisuje celý souhrn faktor, ze kterých se stal začarovaný kruh ... alespoň já tak jeho blog vnímám :)

+2/0
5.4.2013 20:17

Z79d50e12ň29k70a 91V43e91s71e74l77á 8889495817240

Ano, lze ho tak určitě chápat. Jenom si myslím, že není vhodné to nazývat systémem - aspoň ne v tom pojetí, v jakém si podle blogu systém představuji já.

+3/0
5.4.2013 20:29
Foto

K92a18r12e66l 41B62o96h97á73č81e61k 1211497126644

:-) Nedá se nic dělat ...Mars a Venuše ;-D Hezký večer přeji R^

+1/−3
5.4.2013 20:38

Z33d58e22ň69k75a 35V24e84s33e10l92á 8849485927330

Asi to tak bude... :-) Vám taky hezký večer. :-)

+4/0
5.4.2013 20:44
Foto

M88a27r16c64e39l17a 19T73o18b25i28á39š61o26v15á 4675834792118

Nemůžu nedodat - já jsem z Venuše a chápu to ( tentokrát ) stejně jak Mars

+1/0
9.4.2013 22:16
Foto

K98a52r74e63l 58B23o10h33á63č73e18k 1721797916194

:-)R^

0/0
9.4.2013 22:23

P51e53t12r 75K93r49a15t29i59n53a 1701676394156

Odpověď na otázku ve 2. odstavci: ano, romové jsou u nás cela jistě a bezpochyby diskrminováni. ... Pozitivně.

+11/−1
5.4.2013 20:10

M31a11r50t19i83n 44K19r87á92s52a 1909316433393

nesmysl. U nás ve firmě je jedna oběť systému. Mohl mít práci, je vcelku zručný, ale prostě když nechce, tak nepřijde. Poslední dobou už spíše nechce a tak dostal výpověď. Podotýkám, že je starší jak autor. Není teda klasickou obětí, jeho rodiče také chodili do práce(neznám je, tak nemohu soudit, jak byli pracovití). Ale tak chodilo spousta lidí za socialismu, to se skutečně muselo "pracovat", tedy spíše mít razítko v OP.

Myslím, že by si všichni měli zamést před svým prahem, práce je a je pro všechny, jenže dávky jsou minimálně na stejné úrovni, neli dokonce výš, než mzda. Tam je zakopaný pes ...

+14/−1
5.4.2013 17:19

K80a98r72e73l 36A85x32a65m61i64t 3296572378836

Pane Bango zaměňujete systém s rodinou a výchovou a mentalitou. Jste dnes tam kde jste díky systému, nebo díky vašim rodičům a jejich výchově. Možná, kdybyste měln jiné rodiče a žil na ubytovně, byl byste dnes na dávkách. Není to o systému, je to o člověku. Je to o mentalitě. Položil jste si otázku, proč mezi bezdomovci není snad jeden jediný Rom? Že by to bylo systémem? Může snad systém za to, že se Romové dopouštějí "drobné" trestné činnosti několikanásobně více, než ostatní populace? Jak je možné, že, když je podle vás ten systém tak špatný, že vy jste slušný, vzdělaný a pracovitý a spolu s vámi spousta dalších Romů? Kolik Romů je podle vás na dávkách, většina, nebo menšina?

Děti z ghet nejsou obětmi systému, ale dětmi svých rodičů. Dětmi, které od mala vidí, že se vyplatí nepracovat, krást, žít z dávek. Takže vlastně máte pravdu. Až se změní systém natolik, že dávkami budou podporováni jen ti, ktěří pracovat chtějí, ale dočasně práci nemohou sehnat, až se rasově motivované trestné činy začnou měřit stejným metrem, pak se možná něco změní. Ale šance něco změnit zásadně je pouze ve chvíli, kdy skončí pozitivní diskriminace, kdy se přestaneme bát nazývat věci pravými jmény, kdy rodiče na vlastní kůži okusí, že nepracovat a krást se nevyplácí a tuto zkušenost budou přenášet na své děti.

+24/−1
5.4.2013 17:03

J44i58ř36í 22M58r23k78v38i98č84k85a 8482276300201

Vzdělaný? Pokud vím, tak veškeré vzdělání tohoto pána tvoří několik týdnů novinářské nalévárny BBC. Tohle je vzdělaný Rom - http://magazin.e15.cz/regiony/michal-dord-z-chovance-decaku-dvojnasobny-vysokoskolak-836222

A tady také - http://kosice.korzar.sme.sk/c/4474756/vysokoskolak-pracujuci-rom.html

A tady - http://www.cs-magazin.com/index.php?a=a2003112079

Nesnižujte úsilí těchto lidí nevhodným srovnáváním, prosím.

+14/−2
5.4.2013 18:37

P72e93t94r 75D41v92o73ř30á14k 9154737842730

Může být. Pokud tedy dávky za nic budeme považovat za systém ničící snahu. Tento článek bych přirovnal k projevu D. Ratha v poslanecké sněmovně. Byl to skvěle takticky předvedený projev. Plno hezkých objektivních i subjektivních argumentů. Slabší jedinci začali volat po propuštění ;-D. Nicméně o původu krabice s vínem, zásadním faktu, ani zmínka. Evidentně si to nechal před soud, protože ten bude rozhodovat o (ne)vině.

Podobně je na tom i tento text. Jsou zmíněny některé objektivní problémy a opět bez hlubšího zamyšlení by někdo řekl, že má pravdu. A je to neustále omílané dokola. Jenže kritika se soustavně vyhýbá jedné oblasti, a tím je RODINA. Je to rodina, kdo má zásadní vliv na výchovu dítěte. A priority těchto rodin jsou evidentně rozdílné od majoritních. Přístup je ještě víc do očí bijící ve srovnání vietnamskou komunitou. Ne že by byli bez problémů (nejsem zastánce adorace), ale nemají zásadní konflikty s majoritou. Podstatu problému je možné také ukázat na otvoreném dopisu učiteliek z východného Slovenska.

+16/−1
5.4.2013 15:32

P72e65t74r 35P18ř95i38k78r73y61l 7328582526427

Máte naprostou pravdu, pane Bangoji! Když jsem byl malý, také jsem chtěl být kosmonautem a nejsem. Tento nepřející systém mi to neumožnil. Místo toho jsem mizerným parazitem - živnostníkem a zaměstnávám několik lidí. Pokud se mi do práce přihlásí nějakí oběť systému a nebude líná, rád ji zaměstnám. V mých lesích je práce až nad hlavu.

+28/−1
5.4.2013 14:10



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.