Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FM

František Matějka

12. 4. 2012 14:15
.

R^

0 0
možnosti
PP

echo.3.

12. 4. 2012 15:43
Re: .

S P.Bangou, docela normálním, inteligentním a poctivě pracujícím cikánem-Čechem,

s tím bych na kávu nebo pivo zašel. Povykládat, vyměnit si názory, poznat se jako lidi.

:o)

S vámi, F.Matějko, bych se osobně nerad poznával a na pivo či kávičku určitě nezašel.

4 0
možnosti
RP

Roman Potoczný

12. 4. 2012 14:02
Je ostuda lidstva ...

... že se ještě v 21.století vůbec řeší problém barvy pleti a příslušenství k jakékoliv rasové skupině. Tím víc je to ostuda naší banánové republiky, protože co jezdím po Evropě a světě, vidím, že tam je tento problém v podstatě vyřešen, resp. nikdo jej (snad až na vyrývání ve směru k muslimům) v podstatě nemá potřebu řešit. U nás je, bohužel, tento mindrák víc daný historicky, než objektivně, protože objektivně řečeno pouze malá skupina "bílých" Čechů může mít špatnou zkušenost s Romy. Většina se veze na obecné vlně odmítání romského etnika, aniž by věděla proč. Ještě jednou bohužel, historická skutečnost a situace se nedá změnit a proto jednoznačně karma a upřímný obdiv k Patrikovi, který ač Rom, se snaží vidět věci objektivněji, než je často vidí ne-romská většina naší společnosti R^

0 0
možnosti
G

Gwendolyn!

12. 4. 2012 14:24
Re: Je ostuda lidstva ...

A kde ve svete maji tohle vyresene?8-o Na zapade? Na vychode? Zase zbytecne sebemrskani. Rasa neni vyresena, staci se podivat na zapadni svet, na USA, kde se skatulkuje podle barev, kde se udrzuje jista populace dole, kde je rasova otazka tak slozita. Priliv muslimu do EU take pusobi problemy. Je toho hodne. Kde je neco vyresene? Kde uspesne nekdo vyresil problemy s cikany a parazity?

5 0
možnosti
D

DlouhousekLihoslav

12. 4. 2012 13:56
karma

0 0
možnosti
KD

SecondWisdom

12. 4. 2012 13:56
Já to říkám pořád

Cikáni mají prostě jenom horší PR než neonacisti.

0 0
možnosti
E

eldaha

12. 4. 2012 13:38
Změnu postoje "bílých" Čechů

k "romským" Čechům nelze nařídit (nepomůže alibistická politika ani zákony). Respekt si prostě musí Romové zasloužit. Svým životním stylem. Věřím, že řada z nich žije slušně a házení do jednoho pytle s těmi, kteří se základním společenským pravidlům přizpůsobit nechtějí, je štve. Ale tak to v životě chodí. A týká se to i ostatních.

5 0
možnosti
A

AP1

12. 4. 2012 13:37
karma!

a uz se tesim na dobu, az budou romove cechy jako franta, venca, marie, kteri pred par generacemi cechy rozhodne nebyli. Jen se bojim, ze se te doby ja uz asi nedoziju  :-)

0 0
možnosti
K

kytt3

12. 4. 2012 13:34
aha

Takže chválit Roma za to, co je v naší společnosti povinnost, aby se k tomu vůbec dokopal? A to jako proč? Takhle to nefunguje - buď děláte to, co máte, nebo holt budete nazván tím úžasným slovem, stigmatizován, následně celé etnikum... Ale nabízet nějakou "pozitivní motivaci" navíc oproti majoritě? Zbytečné. Sám jste v Hydeparku přiznal, že motivaci určité (= nejvýraznější, ať už jich je, kolik chce) části svého etnika nerozumíte, protože vy jste byl prostě vychován jinak. Tudíž ani nemůžete vědět, jaká motivace by na tyhle lidi zabrala. Dost jste tam v tom plaval, na odborníka, za jakého se vydáváte bych čekala víc. Další věc: navštivte kteroukoli věznici a nechte si předložit statistiky etnického původu osazenstva. Udělejte to v pár věznicích a cosi vám dojde. V HP jste obhajoval kurzy na přijímačky pro Romy zdarma. Mně na rozdíl od vás nezáleží na tom, jestli Rom získá vzdělání či z něj holt bude degeša - ať si dělá, co chce. Tudíž tahle pozitivní motivace přese mne taky neprojde.

4 0
možnosti
K

kytt3

12. 4. 2012 13:53
Re: aha

Je to stejné, jako bych se Vietnamci snažila vnutit, že nemá prodávat oblečení, ale má jít studovat medicínu. Další věc: máte sklon řešit věci, které vznikly tady, na tomto serveru, na vašem serveru Romea. Víte dobře, na co narážím, a pojmenoval jste se za to taky sám. Toto je prostě neakceptovatelné, ať už píšete články andělsky nebo ďábelsky a ať už je váš etnický původ jakýkoli. Buďte rád, že tohle vaše jednání právě tomu původu nepřiřazuju, protože to bych křivdila těm Roma, kteří tuhle potřebu nemají. Ach jo. Tohle škatulkování mě nebaví a asi ani nikam nevede. Rom-nerom, Rom-degeša, Rom-etnický Čech (extra nepovedený termín, když tu nikdo takový není)... Označíte ty lidi - a co dál? Tím nepomůžete ani jim, ani sobě. Zvlášť když u nás to označování probíhá polovičatě a statistiky týkající se romského etnika buď chybí, nebo se z nějakého důvodu nesmějí zveřejnit. Psaní nepomůže. Budete muset mezi ty tzv. degeše jít, záleží-li vám na změně náhledu na etnikum.

1 0
možnosti
RH

Enter67

12. 4. 2012 13:17
Pěkné a karma

Akorát jednu výtku bych měl, a to ke slovu "srát". Nedávno jsem totiž taky použil v diskuzi vulgaritu a ač jsem ji částečně "vyhvězdičkoval", stejně mi byl příspěvek smazán a jistý pan Banga mi pak mailem i psal, proč byla smazána... Takže ad absurdum jsem se stal obětí vulgarismo-diskriminace ;-D, protože já napsat nemůžu sprosťárnu ani s hvězdičkami, ale pan Banga ji může napsat "na plnou hubu". Tak co vy na to, pane Bango? ;-) (Ale jsem si vědom, že ve světle daného tématu je můj komentář jen výkřikem do tmy)

8 0
možnosti
R

rulemaniac4

12. 4. 2012 13:22
Re: Pěkné a karma

bravo, presne to tu rikam ale jsem jen zahorkly neonacek atd. .. proste nekdo smi a nekdo ne

za hvezdicky jsem ztratil uz tolik zivotu ze to ani nema cenu resit ... proste nekdo je tu vic

2 0
možnosti
PV

Pytlík

12. 4. 2012 13:08
Onehdá jsem se...

Onehdá jsem se o p. Bangovi na tomto fóru vyjádřil poněkud neuctivě. Omlouvám se, pokud o to stojí.

0 0
možnosti
PZC

Pracant z Chánova

12. 4. 2012 13:03
Když jsem před časem napsal, že p.Banga je frustrovanej

z toho, že pro Romy je zrádce, kterej se paktuje s bílejma a bílí ho stejně mezi sebe nevezmou, byl jsem 2x smazán !!! Teď nám to napsal sám p.Banga. Já mu ovšem, na rozdíl od mnoha kolegů diskutujících stejně nevěřím!!! Nevěřím jeho lstivosti, úskočnosti a manipulacím. XPane Bango, na ROMEA napsal včera, nebo kdy, článek Šimáček. Obsah článku je silně rasistický, protože v každém ohledu se nejdřív zabývá barvou pleti a až následně dalším. Já Vás ujišťuji, že ač mám na Vaše jednání kritický názor, hodně lidí takto vůbec neuvažuje.... Jedinej kdo to v diskusi na ROMEA přesně pojmenoval, byla Samková, ať už si o ní každej myslí svoje. OVŠEM trefila to, že Romům můžou pomoct zase jen Romové a né nějakej Šimáček a jeho pochybná agentura. Co kdybyste věnoval trochu svého času Šimáčkovi a ze sebe nedělal ublíženého?!

3 0
možnosti
I

Intesen

12. 4. 2012 23:05
Re: Když jsem před časem napsal, že p.Banga je frustrovanej

R^R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x
Těžko říct. Jsem trošku muzikant, víc novinář, komentátor a vedoucí tohoto blogu. V roce 2023 jsem dostal Magnesii literu za knihu Skutečná cesta ven, jejíž audioverzi jsem namluvil a s kapelou Trio Romano k nahrál soundtrack. Vysloužila si třetí místo v kategorii absolutní vítěz v soutěži audiokniha roku.