Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RH

Kruton

3. 12. 2011 13:40
Řešení

ještě jsem neslyšel od žádného romského aktivisty náznak řešení. Co s problémem, který se v mnoha místech státu kumuluje? Až nálady lidí dojdou k varu, pak povoláme těžkooděnce? To je jako řešení problému?

2 0
možnosti
JRJ

Já rád játra

3. 12. 2011 15:43
Re: Řešení

Kazdy z nich reseni ma: nasypat dalsi a dalsi miliardy aktivistum.

1 0
možnosti
PK

ahaswer

3. 12. 2011 13:32
Úhel pohledu

je vždycky důležitý. Autor se na to dívá ze svého pohledu samozřejmě plného tolerance pro svou národnostní skupinu. Ano, je těžké říkat cikáni, Romové, nepřizpůsobiví, protože nikdo vlastně neví, co se smí, co z toho je a co už není rasová diskriminace, či rasový podtext.

Já jsem dost let prožil v těsně blízkosti cikánů, oni sami si tak říkali, já jsem tak zvyklý a cokoliv jiného je pro mně krkolomné a násilné. Cikáni vidí problém v tom, že je utiskujeme, my zase v tom, že jsou nepřizpůsobiví a snadno inklinují k nevhodné (neřku-li kriminální) činnosti. Obávám se, že tento názor je pevnější a rozšířenější tím víc, čím těsněji spolu obě etnika nažívají.

Proč to sem píšu? Ani autor nenapsal nic jasného, co by mohlo pomoct zlepšení vztahů a to nejen v oslovování. A je to tak jednoduché: řekněte co (jako etnikum) od nás chcete, ale taky řekněte, co (jako etnikum) nabízíte. Bez toho je domluva těžká.

2 0
možnosti
PSI

Pavel Skeptik IV

3. 12. 2011 13:37
Re: Úhel pohledu

Píšete o úplně jiném článku!

Já četl o CIGÁNECH, DEGEŠÍCH A NELIDECH

Ale protože jsem na odstřel, můžu přiznat omyl ;-D

1 0
možnosti
ID

Danajka

3. 12. 2011 12:55
.

R^

1 0
možnosti
1

12dotuctu

3. 12. 2011 13:12
Re: .

Rv

3 0
možnosti
RM

rotny Manas

3. 12. 2011 12:40
Romska superstar Samko?

To je ten, co dela reportaze s nastrazenymi agenty provokatery viz kauza pradelna a viza do Kanady? To jste me pobavil, dobra meritka pro superstar ;-D Dalsi na rade Ondrej Gina :-P

4 0
možnosti
MF

miláček fotograf

3. 12. 2011 14:29
Re: Romska superstar Samko?

Další je ten "zpěvák" Dário, Mário, či jak se to jmenuje a je to z Tanvaldu. Von přece vůbec nikomu nevyhrožuje, je to umělec a píšou se o něm hloupé reportáže...;-D;-D;-D

1 0
možnosti
X

xychteen

3. 12. 2011 12:36
Obávám se, že přístup "je to sice syčák, ale náš"...

...nic dobrýho nepřinese - bez ohledu na to, kdo jsme zrovna ti "my".

:

Osobně bych se přestal patlat v rom, kdo je bílej, černej, modrej nebo čtverečkovanej, a snažil bych se o vytvoření a dodržování pravidel. Pokud možno jednotných.

4 0
možnosti
X

xychteen

3. 12. 2011 12:37
Re: Obávám se, že přístup

"v rom" nebyl úmysl, ale překlep :-) přelepte pls "v tom"

0 0
možnosti
BD

Béda47

3. 12. 2011 12:12
mám cikány rád

Pracoval jsem s cikány různé úrovně.Většina je nejen přizpůsobivá -ale i úplně normální.Samozřejmě jsem i narazil a některé problémy byly. Ale ty jsou všude. Věřím, že dříve či později se problémy vyřeší. Ne samy sebou, ale odspodu , kde romové již nyní vědí, kde jsou jejich problémy. Je to vzdělání a jejich přístup ke všemu. Rasismum v bývalých "komunistických" zemích je pořád a v Česku se to již paradoxně otáčí pomocí vietnamské komunity. Máme v plánu i jakýsi romsko-vietnamský kulturně vzdělávací projekt. Bohužel vietnamci sice ukazují příklad ale nad romu i značně vítězí.V

0 0
možnosti
BD

Béda47

3. 12. 2011 12:14
Re: mám cikány rád

jinak celý příspěvek Patrika Bangy podepisujiV

0 0
možnosti
B

bofums

3. 12. 2011 12:09
Bylo by potřeba, aby někdo sestavil a nechal schválit

Slovník povolených a zakázaných slov!!Která z následujících budou  nalevo / povolená / a která

napravo / zakázaná a zde na iDnes trestaná smazáním příspěvku/ ?

Slova : bolševik, Cikán (cikán), Cigán ( cigán), degeš, " etnický Čech" extrémista, gádžo, komouš,

             komanč,  modrobýček, modroptáčník, Nerom,  rasista, Rom a další. Pane Bango, Cikáne

Bango, poraďte mně- Čechovi. Prosím, bez urážky a " mazání ".VR^

5 0
možnosti
M

Muharib

3. 12. 2011 11:58
Publikováno se svolením Romea.cz ?

Doteď to vypadalo, že píšete ne jejich příkaz.

2 0
možnosti
PSI

Pavel Skeptik IV

3. 12. 2011 13:35
Re: Publikováno se svolením Romea.cz ?

Tam totiž dostává o dvacet korun za znak více!

Z vašich daní ;-D

2 0
možnosti
PSI

Pavel Skeptik IV

3. 12. 2011 11:54
Neumí tzééésky!

To já ne, to je citát z Bolka Polívky a jeho Šaška a královny!

Cigán = rasistické označení jednoho etnika!

Cikán = označení etnika dle českého pravopisu!

Což je u "novináře" opravdu kulantní ;-D

2 0
možnosti
ZH

běžný ovčan

3. 12. 2011 13:36
Re: Neumí tzééésky!

rasistické označení? proč rasistické? ;-D je to srandovní, jak je stádo schopno papouškovat jednu blbost třeba i několik staletí

0 0
možnosti

3lipy

3. 12. 2011 11:45
Rozděl a panuj...

tak se lépe vládne...

0 0
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x
Těžko říct. Jsem trošku muzikant, víc novinář, komentátor a vedoucí tohoto blogu. V roce 2023 jsem dostal Magnesii literu za knihu Skutečná cesta ven, jejíž audioverzi jsem namluvil a s kapelou Trio Romano k nahrál soundtrack. Vysloužila si třetí místo v kategorii absolutní vítěz v soutěži audiokniha roku.