Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ivo Ročeň

6. 2. 2008 11:03
Bohužel...

....mám 99% zkušeností špatných. Když jsem byl malý, tak při cestě z kina jeli 2 cikáni (promiňte, nevidím na oslovení cikán nic hanlivého, naopak) na pěkném kole. Řekl jsem jim, že mají pěkné kolo, skutečně se mi líbilo...oni z kola slezli a zmlátili mě. Nechápu proč. Další příklad z mého mládí....k nám na sídliště jezdili maringotky s videohrami a když se mi podařilo ušetřit pár korun, šel jsem si zahrát pár kol "autíček"....2x ke mě přišli malí cikáni, jestli nemám 2 koruny na automat....když jsem jim řekl, že mám akorát na 5 her, tak na mě vytáhli kudlu a okradli mě....závěrem si dovolím otázku. Opravdu jsou cikáni takový chudáci? A neměl by se hledat problém v rodičích malých cikánů?

0 0
možnosti

Ivo Ročeň

6. 2. 2008 11:06
Re: Bohužel...

Nikdy jsem nebyl proti různosti kultur....v Anglii se mi to dokonce líbilo...ta pospolitost bez větších problémů.....líbí se mi pěkné černosšky, Asiatky a další členky jiných kultur, ale tady v ČR je to něco jiného...Zdá se mi, že posledních pár let se slovo rasizmus velmi změnilo....dokonce v mnoha případech jde o rasizmus naruby.

0 0
možnosti

Tomáš Fiala

6. 2. 2008 10:53
Romové sobě

Jasně. Jenže jak je to s přístupem těch Vámi zmiňovaných rodičů k Vietnamcům? Pokud by to bylo stejné, jako u vás Romů, jedná se jednoznačně o rasizmus. Pokud je toto chování obráceno jen vůči Romům, je asi nutné se nad tím zamyslet. Že ten přístup není v pořádku, tedy spíš je zlý a špatný? No jasně. Že by měli důvěřovat svým dětem? No asi měli. A z čeho tedy vyplývá tenhle jejich postoj?

Naštěstí moji rodiče se takhle nechovali a já jsem jejich model chování logicky převzal. Dokonce si matně vzpomínám, že jsem jednou přišel ze školky s "moudrama" o cikánech a rodiče mě dost významě "opravili" tyto nové "poznatky".

Dokud si však "Romské programy" nebudou Romové dělat sami, ale budou s nataženou rukou stát před ostatní společností a ještě své romství v kolonce "národnost" budou popírat, nesetkají se u většinové společnosti s pochopením, tím méně s nerasizmem. O vstřícnosti ani nemluvě.

0 0
možnosti

Qwee

6. 2. 2008 10:43
bohužel mám jinou zkušenost

měli jsme ve škole spolužáka ze slušné rómské rodiny a když sme ho pozvali na mejdan, tak tam krad jak straka.

0 0
možnosti

Jana Malá

6. 2. 2008 13:12
Re: bohužel mám jinou zkušenost

Víš, jak dlouho se na tu misi musel připravovat ? Přesvědčit někoho, aby ho pozval na party, než splní úkol ... ;-)

0 0
možnosti

Veronika Dofková

6. 2. 2008 10:11
karma

Dobrý den, ráda Vás čtu:-) Loni jsem bydlela na kolejích v pokoji s holčinou, taky Romka. Nemůžu na ni říct křivého slova, žádné konflikty se nekonaly a na barvu kůže se nehrálo. ale to je o lidech, jako všude. díky za vaše články

0 0
možnosti
JN

Moravský Slovák

6. 2. 2008 9:37
Asi máte málo fantazie,

když je mimo vaši představivost matka, která zakáže dítěti kamarádit s gadžem.

Bydlel jsem před lety na ubytovně a ve vedlejším pokoji bydlela parta zedníků. Na sousedy si nemohu stěžovat, potkával jsem je denně na stavbě a vím, že s nimi byl spokojen i jejich nadřízený.  Jednou v sobotu jsem jednoho ze svých sousedů potkal na ulici ve městě.  Řekl jsem mu ahoj, on mi řekl ahoj a ta slečna, co šla vedle něho, mě nepozdravila, jen mu hodně nahlas řekla: "Ty se zdravíš s gadžem?"   A on jí odpověděl omluvným až poníženým tónem: "My se známe z práce" 

V pondělí jsme  se opět potkali na stavbě, co myslíte, omluvil se mi?

0 0
možnosti
PB

P.Banga

6. 2. 2008 10:04
Re: Asi máte málo fantazie,

No... já jsem mluvil o své matce, to je opravdu mimo mojí představivost.

0 0
možnosti
JK

kubas_carreras

6. 2. 2008 8:50
.

Kéž by mezi Romy bylo víc vzdělaných a slušných lidí, jako jste (zdá se) Vy, pane Banga. Věřím, že by se na ně společnost potom dívala jinak. Psaním o rasové netoleranci svým bratrům a sestrám ale moc nepomůžete, ale mohl byste to zkusit jinak.

Zkuste obcházet rodiny bydlící v ghettech a radit rodičům pěti dětí, aby nedávali půlku sociálních dávek do cigaret, alkoholu a automatů, aby učili své děti touze po vzdělání a slušném zaměstnání a aby třeba chodili se smetím do popelnic, místo toho, aby je házeli z okna.

Když se Vám povede někoho přesvědčit, aby se změnil, uděláte mnohem víc práce, než kdybyste nadosmrti psal články do blogu.

Jen tak na okraj: nejsem rasista a bydlím v romské čtvrti.

0 0
možnosti

LucieP.

6. 2. 2008 8:49
Víte

Patriku,tohle je nekonečný boj..Kdo chce psa bít,vždycky si hůl najde,jen tady se ta hůl začíná otáčet už nějak moc..A na nenávisti se někteří lidé rádi přiživují..

0 0
možnosti
PB

P.Banga

6. 2. 2008 8:04
popsal jsem svojí zkušenost

To jenom pro ty, co to nepochopili... po pravdě řečeno jsem podobnou větu slýchaval dost často. Pane Klku... zajímalo by mne, proč mne zrovna Vy neustále urážíte. Popsal jsem Vám mojí zkušenost s Ostravou, neb jsem to tak opravdu viděl, to že jsem nespal někde v ghettu ale v hotelu a tramvají jsem jel jen dvakrát, je jiná věc. V Ostravě jsem byl pracovně, neb jsem hrál na místním colours. To jak reagujete na moje příspěvky, mne přesvědčuje o tom, že jste vychování moc nedostal.. po pravdě řečeno si myslím, že jste asi dostal někde pořádně po hubě, neb jste si jí nepatřičně otvíral tam kde jste neměl. Tím snad i vysvětluji, proč píšu často na toto téma, protože dokud budou psát blogy p. Klk a podobní, nezbyde mi nic jiného, než psát tak říkajíc z druhého pohledu, to jestli se to někomu líbí a nebo ne to je jiná... co je však fakt je to, že dokud tu lidé jako p. Klk nebyli, diskutovalo se tu o něco slušněji.

0 0
možnosti
PB

P.Banga

6. 2. 2008 8:05
popsal jsem svojí zkušenost

Pokud mne chcete ponižovat p. Klku, naučte se nejprve slušnému chování,

možná budete mít méně čtenářů a nižší karmu, dosáhnete však úrovně,

kterou mám já. Proto Vás a p. Štursu a podobné prosím... nepište do

diskuzí pod dalším článkem, také pod Vaše psát nebudu, nehodlám se

snížit na Vaší úroveň a Vy prosím neurážejte tu mojí. Hezký den

0 0
možnosti

Zuzana Hejná

6. 2. 2008 7:59
Nějak se mi přihodilo,

že za posledních 10 let potkávám jenom ty slušné Romy, Cikány, Romáky. A jsem svědkem toho, jak lidi v hospodě říkají Aaaa, zas se sem táhne ta cikánská verbež -když vkročí dva slušně vychovaní, slušně oblečení, slušně vystupující, ale tmaví kluci. Jak cokoliv vyřizované po telefonu (práce, služby,společné aktivity...)není problém, ale rázem problém je, když dojde na osobní setkání. Jak si někteří lidé neustále hledají záminky pro to, aby je házeli do jednoho pytle s těmi špatnými.

I když nebydlím v Ostravě ani v Mostě ani na žádném podobném místě, uvědomuji si, že existuje vážný problém, který nemá dobré a bezbolestné řešení.

Urážet lidi  jako je Patrik a mnoho dalších, to tedy rozhodně nemůže vyřešit.

0 0
možnosti

white rider

6. 2. 2008 8:49
Re: Nějak se mi přihodilo,

Buď ráda, že máš takové zkušenosti. Já mám opačné a tvrdím, že je to verbež nejhoršího ražení na které nic neplatí. Možná kdybych žil v tvém prostředí a ty v mém, byly by naše názory také přesně opačné. Slušné cikány neznám, jenom parazitující lumpy co dělají nepořádek a přepadají ostatní, takže je nevyhledávám.

A drobnost, když jsou cikáni v hospodě tak slušní, proč se jedna hospoda za druhou měnila v klubové zařízení? Členem klubu je každý komu vrchní donese pivo. To dostane každý kromě cikánů. Když tam chodili, tak to vypadalo, že hospodu mohou zavřít, Nikdo jiný tam po jejich útocích a krádežích nechodil a majitel prodělával. Když je to klubové zařízení, opět se vrátili lidé.

0 0
možnosti

white rider

6. 2. 2008 7:51
To není nic nepochopitelného

Podle mě je normální, že dvě odlišné kultury si žijí po svém a nemíchají se. Jen by každá měla žít za svoje a neparazitovat na sobě navzájem. Většinou lidem právě vadí, že jedna na druhé parazituje a ještě své chlebodárce napadá. Pak vznikají averze, které končí třeba tím, že se dětem zakazuje kamarádit s členem druhé kultury, protože pravděpodobnost, že to bude lump je třeba 90%. Taky jsem rád, že s dcerou ve třídě není žádný nepřizpůsobivý a popravdě bych jí vysvětlil rizika stýkání se s členem této kultury. Domů bych je určitě nezval a věřím, že by si dala říct. Tím netvrdím, že mezi naší kulturou nejsou lumpové, jsou a je jich dost, možná i 5%, ale u druhé to činí 90%.

0 0
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x
Jsem především novinář, trošku spisovatel a trošku muzikant. Držitel ceny Magnesia litera (2023) za knihu Skutečná cesta ven. Autor povídky (Žižkovák), která vyšla v antologii The Book of Prague (CommaPress UK) nebo povídky Erža, která vyšla v antologii Krev, monstra a cukroví (2023 - Epocha).