Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

multikulturista

6. 2. 2008 15:05
Pane cenzore

prominte, nepochopil jsem vas zasah. Slovni vymena s "antikulturistou" nebyla sice prilis gentlemenska, ale ani vulgarni. Rad bych znal vase cenzorska pravidla.

0 0
možnosti
JD

antimultikulturista

6. 2. 2008 15:06
Re: Pane cenzore

;-D tak se měj dobře. :-)

0 0
možnosti
JD

antimultikulturista

6. 2. 2008 14:59
€€€€€

no vida cenzore teď je to korektní. :-/ (Y)

0 0
možnosti

Luděk

6. 2. 2008 14:55
jo jo, to dětství

Nám nemuseli rodiče nic říkat, z vlastní zkušenosti jsme moc dobře věděli, že pokud  nechceme být  zmláceni a okradeni tak se cikánům obloukem  vyhnem.

0 0
možnosti

patriot

6. 2. 2008 14:52
Pane Banga ruku na srdce

většina romskej dětí jsou spíš agresoři než ušláplí chudinky ... bych to nepřeháněl

0 0
možnosti
P

p.klinger

6. 2. 2008 14:51
taky jsem to tak měl.......

No taky jsem měl podobné názory jako Patrik.........A skoro jsem už zapomněl, jak nás "rubal" o dvě hlavy vyšší, několikrát propadnuvší etnicky odlišný spolužák v 6 a 7 třídě ( Rom pro nechápané ). No byli jsme jen děti.....

Jenže pak jsem  jako brigádník hlídal ( noční vrátný ) v Pardubicích - Ohrazenicích ubytovnu pro sociálně slabé, kde 95 % z osazenstava bylo romské národnosti. Mé integrační názory vzaly rychle za své. Byl jsem nucen dodržovat pravidla zaměstnavatele ( Magistrát ) , tzn. udržování požádku a zebezpečení vchodu. Tam fakt šlo o život. Ještě že místnost hlídače byla chráněna mřížemi a pancéřovými dveřmi.

Všichni integračně nadšení pracovníci česko-romského soužití ( a hlavně ti, kteří jsou placeni z grantů, (rozuměj z daní ), by si měli zkusit několika -týdenní život v této komunitě.

Pro rejpaly: pokud tvrdíte, že jsem rasista, máte pravdu, je to dáno mou dlouhodobou zkušeností.

P.K.

0 0
možnosti
BB

miyu

6. 2. 2008 14:36
Kdo chce psa bit...

My jsme se s romama (cikanama) kamaradit mohli. Taky k nam chodili na video (jo jo, to byly casy... Chata lesniho ducha - Evil Dead - tricata kopie z dvacate kopie plus simultani preklad). Jenomze u nas praveze byli na cele ulici jen dva a oba z rodiny, ktera je musim rict opravdu vzorove slusna. Ja jsem se nesmela kamaradit s jednou holkou z baraku, ale ta mela vubec chudina omezeny vyber, neb se mohla kamaradit jen s tema co meli na vizo "vyznamenani" :) Jinak ja sama si nedovedu predstavit ze bych svym detem zakazovala kamaradit se s nekym jen ze ma jinou barvu pleti nebo to neni cech....

0 0
možnosti
M

multikulturista

6. 2. 2008 14:24
Ucastnici diskuse :

Andy, Veronika Dofkova, kubas, Lucie P., Zuzana Hejnova, Eva Pallotto, noname a nekolik dalsich...neznam sice barvu vasi kuze, ani etnickou skupinu, ale pral bych si, aby vam podobnych bylo v Cesku hodne pres 9 milionu. Ostatni ucastnici diskuse, v cele s V. Klkem a M. Malym, jsou bohuzel ubozaci a primitivni rasisti (obvykle nepouzivam tuto terminologii), panbuh jim odpust !!

Patricku a vsichni vyse jmenovani, kteri mate lidsky charakter, zdravim vas z celého srdce !

Gadzo Honza, Pariz

0 0
možnosti
JD

antimultikulturista

6. 2. 2008 14:26
Re: Ucastnici diskuse :

A v Parizi si taky zustan.

0 0
možnosti

Zuzana

6. 2. 2008 14:22
Z toho druhého úhlu

To co tu píšete mne zaujalo, člověk to často vidí kolem sebe, ale neumí si představit jaké to je. Já mam na dětství také několik vzpomínek. V naší vesnici pár cikánů bydlelo, většinou si děti hrávali spolu, ale jak jsme se přiblížili my ostatní, házeli po nás kameny. Já osobně jsem jim nikdy nic neudělala, ale byla jsem prostě člen té "špatné skupiny", což evidentně platí i o vás. Napadlo vás někdy, že je to vlastně stejné?

0 0
možnosti
JM

Irish Stout

6. 2. 2008 14:17
Račte prominout,

vyrůstal jsem na Žižkově, kde Cikánů bývalo v šedesátých letech poměrně dost, v naší třídě byli dva, oba v pohodě. Že by mi rodiče zakazovali atd., to určitě ne. Jen pro zajímavost sami o sobě mluvili jako o Cikánech, nikoli Romech a nikomu to nevadilo. Ve třídě s námi byl taky Žid a ani on neměl snahu to nějak zastírat nějakým "náhradním" označením. To jen naokraj.

Z Vašeho článku pocit, že jde o pláč sice dojemný, ale na špatném hrobě, sorry.

0 0
možnosti

EW

6. 2. 2008 17:19
Re: Račte prominout,

Tak to jste mel stesti - ja tu cernou invazi na Zizkove v roce 1960 taky zachytila a bylo to, rekneme, blbe, ale poucne. Prvni lekce v tom, ze nejsou vsechna etnika sobe rovna. Od te doby je nemuzu vystat, az snad na jednu vyjimku.

Bohuzel, ted nam je stehujou z dolniho Zizkova na horni, takze mor nas pronasleduje.

0 0
možnosti

Rosta

6. 2. 2008 14:08
Vsichni se snazi zapadnout do spolecnosti jen oni ne

Hodne me ser...  ze vetsina cikanu se nechteji zapojit ci zaclenit do nasi spolecnosti.Kdyz se podivate na jine mensiny jako jsou treba vietnamci,cernosi,arabi tak o nich clovek ani nevi a ziji na nasem uzemi jen kratkou dobu.:-©

0 0
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x
Jsem především novinář, trošku spisovatel a trošku muzikant. Držitel ceny Magnesia litera (2023) za knihu Skutečná cesta ven. Autor povídky (Žižkovák), která vyšla v antologii The Book of Prague (CommaPress UK) nebo povídky Erža, která vyšla v antologii Krev, monstra a cukroví (2023 - Epocha).