Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
NB

j@ck

6. 2. 2008 17:40
-

Patriku, řekl bych, že musíte prožívat něco jako krizi identity. Na jednu straně působíte inteligentně, na druhé straně vás váš původ nutí obhajovat prostředí, ze kterého jste vzešel. Slušní romové i slušné romské rodiny jistě existují, ale je jich málo. Myslím že antiromský rasismus nepochází z nějakých falešných předsudků, ale z osobních zkušeností většiny obyvatel ČR s romy. Mě jako dítě taky nějakolikrát přepadli, okradli a zkoušeli si na mně kung-fu. Bohužel, když do tramvaje nastoupí skupiny řvoucích romů, tak jdu od nich dál, když jde po chodníků, tak raději přejdu jinam. Jsou to prostě negativní zkušenosti, které vedou k averzivní reakci, a ne předsudky. Z 90 procent myslím že je chyba v romech, oni by se měli integrovat a ne my.

0 0
možnosti
SV

Bes

6. 2. 2008 17:37
Z vas by mel Hitler radost ...

Porad jsme narod stezovatelu, ale co jste udelali proto, aby se nam spolu zilo lip? Uvedomte si ze nikdo z nas nemuze rict ze je lepsi nez ten druhy. Ti co maji spatnou zkusenost chapu, kolik z nich ma spatnou zkusenost s nami? Neni to taky tim ze se Romove spatne schovaji v davu, tak jak to nase spolecnost rada dela? Cely muj zivot se divim, jak vysoce se hodnotime, aniz bychom si to zaslouzili. Nechci byt jako vy, nechci aby se moje deti chovali rasisticky. Mam rad Ceskou republiku a myslim, ze je tu misto pro vsechny. [>-] 

0 0
možnosti

Cartouche

8. 2. 2008 15:32
Re: Z vas by mel Hitler radost ...

Tenhle idealismus ti vydrží jen do prvního nočního setkání s gangem Cikánů ;-D

0 0
možnosti

saruman

6. 2. 2008 17:24
<>

Všichni ti rasisti, co si tady stěžou, že jim cikáni kálejí na chodbě - já říkám no a co ? To už jsme se tolik odcizili přírodě, že nám vadí i tahle přirozená lidská vlastnost  ? Jít s přírodou, jen tak může lidstvo přežít - když to na člověka přijde, tak se zcela přirozeně pořádně vy(Y).

0 0
možnosti
NB

j@ck

6. 2. 2008 17:35
Re: <>

I pes své výtrusy umí zakopat, a ten má k přírodě mnohem blíž než romové.

0 0
možnosti
FP

forhend

6. 2. 2008 17:24
Zajímalo

by mne, co sledoval autor tohoto článku?

0 0
možnosti

Ruzena z prasecaku

6. 2. 2008 17:06
Pro Ivisku

Preju pekny den. V prvni rade chci rict, ze jsem opravdu rada, ze existuji i takovi Romove jako vase rodina. Dal se vas chci zeptat. Myslite si, ze rodina vase je mezi Romy standard? Pochybuji. Ne, nejsou vsichni stejni, ale opravdu se divite, ze mame na Romy takove nazory jake mame?

0 0
možnosti

Dežo Baláž

6. 2. 2008 16:59
Mám podobné zkušenosti

Bydlím na sídlišti v jednom krajském městě. Po pádu komunismu se na sídliště začali stěhovat Vietnamci i Romové. V našem domě např. bydlí 2 vietnamské rodiny, nikdo o nich neví, když na ně vyjde úklid, vždy je uklizeno, jejích malé děti chodí do školky a jsou vždy čisté, jejich rodiče pracují často i 12 hodin denně. Do vedlejšího bloku se nastěhovali nejprve 2 romské rodiny - nejprve asi 10 lidí, ale než uplynul měsíc bylo jich tam asi 30. Noční kravály do 3 hodin do rána byly na denním pořádku, policie už neodpovídala na výzvy, aby zajistila pořádek. Denně výkaly na chodbách přede dveřmi sousedů - gádžů. Do roka a do dne si věšina bílých nájemníků sháněla nový byt nebo se odstěhovala, dům předtím po rekonstrukci byl  v dezolátním stavu. Nebýt toho, že jednoho dne se stal zázrak a obě romské rodiny se odstěhovali neznámo kam a naštěstí neprodali své byty jiným Romům, ale Vietnamců - jen díky tomuto zázraku  byl dům zachráněn před totálním zničením - ovšem až po nákladných opravách.

0 0
možnosti

Mat_Hawk

6. 2. 2008 16:58
jak jsem se kamarádila s cikánskýma dětma

o patro níž pod námi bydlela cikánská rodina, řekli bychom "normální". Oba rodiče chodili do práce, dvě dcery, které chodí do školy... Kamarádila jsem se s nimi. Do té chvíle, než jsem je po škole vzala k nám do bytu, kde jsme si hrály, prohlížely knížky, malovaly obrázky (bylo nám asi deset) a pak jsme šly ven. Večer jsem zjistila, že mi zmizely peníze i s plastovým prasátkem, řetízek z kočičího zlata a pár drobných hraček. Podotýkám, že jsem takto brávala domů i bílé kamarádky. Když dívenky za pokřiku rodičů obou stran musely věci vrátit, kamarádství byl konec. Dostala jsem od našich výprask za blbost a poučena jsem dodneška. Jsem rasistka.

0 0
možnosti

saruman

6. 2. 2008 17:04
Re: jak jsem se kamarádila s cikánskýma dětma

No to byla náhoda, která se stává, jak říká Dr.Chocholoušek, maximálně jednou tak za třicet let :-©. A ty jsi samozřejmě rasista, páč kdybys nebyla, tak si pořídíš nový prasátko s penězma, řetízek a hračky a kamarádíš se dál :-©

0 0
možnosti
RG

eizoeizo

6. 2. 2008 16:50
každé ráno šly proti nám děti ze zvláštní školy

My bydlící na kraji města jsme totiž chodili do školy středu města, zatímco méně nadané děti, zhusta tmavší pleti (tenkrát bydlící ve starých domech okolo náměstí, jak bývalo obvyklé), chodily do Zvláštní školy shodou okolností blízko našeho bydliště.

Radši jsme vždy přecházeli na opačný chodník, i když nám nikdo neříkal, že se jim máme vyhýbat - ono nás pár bouchanců a plivanců, později i osahávání a krádeže drobných z jejich strany poučilo samo.

0 0
možnosti
RG

eizoeizo

6. 2. 2008 16:52
Re: každé ráno šly proti nám děti ze zvláštní školy

jo a jsem asi stejného věku jako pan Banga. takže tady může najít vysvětlení, proč ho rodiče jeho kamarádů neměli rádi (jo, já vím, byli to rasisti, on byl úplně jinej :-/)

0 0
možnosti
DN

1.g4

6. 2. 2008 16:41
:-) :-) :-)

Kamarádit s cigošem může jenom magor :-) :-) :-)

0 0
možnosti

juja

7. 2. 2008 16:35
Re: :-) :-) :-)

Mozna si magor ty, kdyz jsi schopnej napsat takovou blbost.:-©

0 0
možnosti

paralet

6. 2. 2008 16:39
Zírám

:-(Zírám na tuhle diskusi. Je mi smutno.

0 0
možnosti
DN

1.g4

6. 2. 2008 16:42
Re: Zírám

Proč? Cikáni ti ukradli mobil? Nesmutni, koupíš si nový. Oni ho určitě potřebovali víc :-).

0 0
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x
Jsem především novinář, trošku spisovatel a trošku muzikant. Držitel ceny Magnesia litera (2023) za knihu Skutečná cesta ven. Autor povídky (Žižkovák), která vyšla v antologii The Book of Prague (CommaPress UK) nebo povídky Erža, která vyšla v antologii Krev, monstra a cukroví (2023 - Epocha).