Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Blbka

12. 2. 2008 19:21
jsem

Nemít tolik negativních zkušeností s tímto etnikem, možná bych se rozbrečela. Bohužel jsem z Ústí nad Labem a pamatuji si na jejich spanilé jízdy. A už tehdy bylo dobré se jim vyhnout, šla-li jich tlupa. Jsou jako vlci. Zákeřní, bez morálky.

0 0
možnosti

Sodexho Pass

12. 2. 2008 23:31
Re: jsem

:-)hele co to tady píšete za lži, vy jste snad xenofobní či dokonce rasistická bílá pitscha. Cikorky jsou slušní lidé

0 0
možnosti

Inženýr

11. 2. 2008 10:44
No v takovém případě je integrace

opravdu těžká. Ale řekl bych, že jste asi měl velikou smůlu na ty nepříliš soudné rodiče. Když já zavzpomínám na své dětství (konec 80. let + 90.léta), tak i já měl ve třídě pár cikánských spolužáků, spíš teda spolužákyň. Taky jsme jim to dali pocítit a v pozdější době jsem se za to spíš styděl, ale nikdy to nepřerostlo nějaký meze. Určitý "rasismus" pocítí hodně dětí, ten je černej, ten tlustej, ten rezavej, ten mrňavej atd. atd. Nepmatuju se ale, že by to někdy vycházelo od někoho z rodičů, jak u kamarádů, tak u nás doma. Já bych možná dostal akorát pár facek za to. Ale taky jsem neprožíval dětství v Praze, někde na Žižkově, blízko nějakýho gheta, činžáky přeplněné řvoucíma cikánama, všude bordel apod. Tam se těm lidem vůbec nedivím a nepokládám je za rasisty. Vidím to tak, že mají akorát obavy a minimalizují riziko problémů. Až se cikání začnou ve většině chovat normálně, tak tohle zmizí, zmizí předsudky založené na faktech, že 5 z 10 cikánů jsou zloději a nemakačenka.  

0 0
možnosti

jane

10. 2. 2008 10:45
k diskusi

jsem sokovana z toho,co nekteri pisou Patrikovi za urazky a sprostarny.:-(

0 0
možnosti

petr stursa

12. 2. 2008 13:06
Re: k diskusi

Stalo by za to vedet, jake urazky zase pise do diskuzi on.

0 0
možnosti
AD

Alice D.

9. 2. 2008 19:12
Pane Patriku,

Vaše články se mi líbí a pište je prosím dál. Hlasů z druhé strany je slyšet málo (a konstruktivních příspěvků do diskuse ze všech stran obecně) a i když nejdou jakkoli zobecňovat, to, co nám nejvíce chybí, je vzájemná komunikace. Tím nemyslím to, co tady předvadějí všichni ti vzorní a zajisté bezúhonní bílí:-)

0 0
možnosti

nany

9. 2. 2008 3:06
pane Bango,

pokud jste opravdu cikán tělem i duší, tak mi vysvětlete, proč se na blogu skrýváte pod vybělenou fotkou? Pak se člověk náhodou podívá na sraz bloggerů a vidí, že jste o dost tmavší. čeho se bojíte? i když nechci vám křivdit, když jsem si porovnala fotky ze srazu s fotkama ostatních bloggerů, tak si všichni dali do profilu velice lichotivé fotky, ty ze srazu asi nestihli dát upravit do fotoshopingu :-(

0 0
možnosti

Sodexho Pass

9. 2. 2008 17:25
Re: pane Bango,

asi jsi myslela Photoshop, NÁNO. Teleshoping sleduješ ve 3 ráno v TV...

0 0
možnosti

Pražák Roman

8. 2. 2008 19:05
Volič Národní strany

Mě rodiče nic takového nenařizovali.Můj názor je podložen zkušenostmi z drtivé většiny negativních.

Je to Váš názor pane Bango.

0 0
možnosti
L

deina

10. 2. 2008 15:29
Re: Volič Národní strany

Váš názor je určitě nesmírně hodnotný, ale než s ním budete zamořovat blogy, naučte se, prosím, česky. "Mě" se používá ve druhém a čtvrtém pádu, "mně" ve třetím a šestém. Je to jednoduché. Chcete-li se hlásit k nějakému národu, to nejmenší, co můžete udělat, je naučit se pořádně jeho jazyk.

0 0
možnosti
MAA

Monstrum Anonymič Anonymov

8. 2. 2008 14:43
Váš bubeník je "nečistý"

V Indii - a podobně i v některých oblastech Slovenska - se za nečisté považovaly i různé profese, při nichž se jejich performanti museli dotýkat nečistých přírodních látek a materiálů. V Indii to je kůže, ale i hlína a samozřejně odpadky. A tak džáti, které s těmito materiály pracují (včetně bubeníků - dotýkají se koženého povrchu bubnů) zaujímají velice nízké postavení. Ozvuky této indické tradice jsou i dodnes patrné v některých romských komunitách.

Povolání "kůžičkářů", rasů, nunvářů (vyklešťovatelů sviní) je "nečisté" a "žužo Rom" zaujímá vůči vykonavatelům těchto profesí kastovní distanci. Někde měli "nižší" status i výrobci valků, ti co kopali studny nebo hrobaři. (Jinde ovšem donutila nouze Romy, aby se výrobou valků živili vedle své tradiční profese - ať kovářské nebo hudebnické).

0 0
možnosti

rýpal

8. 2. 2008 22:21
Re: Váš bubeník je "nečistý"

vy se vyznáte, já znám jedině cikány a rómy. Cikáni byli za komančů a rómové teď. To  mne nenapadlo, že je to tak složitý problém. Já myslel, že jsou olašští (ti, co kradou z kapes) a ostatní (ti, co kradou na co příjdou). S olašskými byly problémy v Ostravě na tom hlavním náměstí u Černé louky a potom v Careffour, nemýlím-li se. Ale je fakt, že mne to zajímá pouze povrchně. Já je nerozlišuji nijak. Cikán jako Róm.

0 0
možnosti
MAA

Monstrum Anonymič Anonymov

8. 2. 2008 12:44
Slovo Rom znamená čistý

Tak už si to přiznejte. Pociťujete rasimus proto, že jste si svůj vlastní rasismus přinesli z Indie dle kastovního systému. Moc dobře víte, že slovo Rom není označení pro všechny cikány, ale jen pro bělejší elitu. Tak si tu nehraj na multikulturalismus.

0 0
možnosti
MH

hedlik

8. 2. 2008 13:00
Re: Slovo Rom znamená čistý

:DDDD ty jsi taky dobrej kořen! jen co je pravda!!!:-©

0 0
možnosti

juja

7. 2. 2008 16:49
Cesi

Vyborny clanek a zajimava myslenka kterou zminujes v dodatku, ktery tu dost lidi urcite necetlo a jen pisi ve stylu ulevovani si na netu a tim jsou daleko horsi nez Cikani, kdyz se dokazi snizit na uroven obyc. rasistu a typickych ceskych buranu.:-©:-©

0 0
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x
Jsem především novinář, trošku spisovatel a trošku muzikant. Držitel ceny Magnesia litera (2023) za knihu Skutečná cesta ven. Autor povídky (Žižkovák), která vyšla v antologii The Book of Prague (CommaPress UK) nebo povídky Erža, která vyšla v antologii Krev, monstra a cukroví (2023 - Epocha).