Patrik Banga

Kdo chce Roma bíti, hůl si vždycky najde

1. 11. 2007 19:06:04
No.. .asi mi to nedá, abych nereagoval na článek pana kolegy Polaneckého Jsem rasistou? Pan kolega sice reagoval na můj příspěvek, ale zase na druhou stranu, čím víc názorů, tím lépe. Upřímně řečeno jsem už nechtěl moc psát na téma soužití mého národa s většinou, ale když čtu, kolik lidí zastává názor, jaký zastává, tak mne to nutí se pouštět do tohoto vysvětlování, čili kažení si reputace, protože text na toto téma se nějak nenosí. Pokuste se třeba si představit, jaké to je, být Romem v naší společnosti. Pracujete, jste slušný, sousedi Vás mají rádi, máte všeobecný respekt.... ale v tom krámu je za Vámi pořád ochranka. Policie Vás neustále kontroluje, když si sednete do tramvaje, tak si lidi odsedávají....nebo si k sobě přitahují kabelky. Nevěříte? Věřte...

Nerad mluvím o negativech, dlouhou dobu se s tím peru a mám za to, že jsem si na to už i zvykl. Ovšem nerad se dívám na to, jak se společnost kouká na Romy jako na celek. Zřejmě tak, jako na diskuzi u blogu p. Polaneckého. Tlustí Romáci, ověšení zlatem..... na koupališti s křížem, který váží tak jedno, dvě kila. Jenom že u toho chyběl příspěvek, že si jej koupil z ušetřených sociálních dávek, bylo by to zajímavější. K tomu popis, kolik lidí bylo Romy okradeno a řetězová reakce je na světe. Nikdo z diskutujících si však nedokáže představit jaké to je, zažívat to z druhé strany. Mohl bych tu v klidu Angličana popsat jen několik případů, kdy jsem dostával nakládačku na policejní stanici, například proto, že jsem si nevzal občanský průkaz, když jsem šel venčit psa. Napadali mne skinheadi, vyhazovali z podniků, odmítali mne obsloužit. Proč? Nevím.... protože jsem tmavší? Nebo proto, že dotyční měli prostě špatný den? A řekněte mi... má smysl kvůli tomu psát ódy na téma „ubližuje mi český národ?“ Podle mne by lépe znělo „ublížilo mi pár zakomplexovaných blbečků“.

V minulých článcích jsem psal o tom, jaký že je problém najít pro Roma práci. Sám jsem to několikrát zažil, po telefonu vše ok, profesní životopis ok... ale jakmile mne viděli, bylo po všem, nějak jsem se jim nehodil do krámu, několikrát mi to i narovinu řekli. Když jsem nastoupil do mého současného zaměstnání, kde krom složky MVCR pracují i policisté, nikdo se mnou nekomunikoval, byl jsem tam jak páté kolo u vozu. Dnes mi sami říkají, nemohli jsme se smířit s tím, že máme Roma „na baráku“. Máte ponětí, jaké to je, neustále trpět kontroly u pokladen? Pohledy najatých ochranek v krámech s potravinami, kam stejně čas od času musíte? Mám říkat, že český národ nenávidím, protože mi pár blbečků někdy zkazilo den? No to dost těžko, musel bych nenávidět i svoje dítě, svojí přítelkyni i její dítě...

Sám zastávám názory jaké zastávám, nemakačenka bych poslal hopem do práce a sociální dávky bych značně redukoval tak, aby je dostávali jenom Ti co je potřebují, ale neustále vysvětlovat, že Romák není to, o čem si v diskuzích přečtete, je strašně těžké, zvláště pak, pokud si člověk udělá názor jenom proto, že to ostatní říkají, nebo je to všeobecně přijatý fakt.

Na druhou stranu, jsem hrdý na to, že jsem Rom a na to že jsem v životě něco dokázal, tedy prozatím. Vydělávám si hlavou, nikde nežebrám a neopěvoval jsem místo-předsedu vlády, který dělal to samé, co (s prominutím) kritizujete, totiž parazitoval, okrádal stát.... ale ono to za čas zase utichne a Romáci tu budou vždycky....

Autor: Patrik Banga | karma: 28.86 | přečteno: 4217 ×
Poslední články autora