Patrik Banga

Těžko říct. Jsem trošku muzikant, víc novinář, komentátor a vedoucí tohoto blogu. V roce 2023 jsem dostal Magnesii literu za knihu Skutečná cesta ven, jejíž audioverzi jsem namluvil a s kapelou Trio Romano k nahrál soundtrack. Vysloužila si třetí místo v kategorii absolutní vítěz v soutěži audiokniha roku.
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x

Patrik Banga

Kdo a proč ochraňuje nacisty?

Začínám si poslední dobou myslet, že machři v kanadách, bomberu , hákovým křížem na rameni a zrovna náhodně ukazující rukou někam mezi dopředu a nahoru, jsou nedotknutelní zákony této republiky. Co jiného si taky mohu myslet, když se vyfotí u hailování nad hrobem a pro orgány činné v trestním řízení to není dost dobrý důvod, proč je stíhat?

4.9.2008 v 16:38 | Karma: 27,01 | Přečteno: 3251x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Kapsáři a video. I takový je pohled na věc..

Stalo se mi to nedávno. Jel jsem metrem z Dejvické, u dveří tlačenice, ostatně jako pokaždé ve špičce. Dva cizinci hovořící u dveří, pěkně nahlas, aby je každý slyšel. Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají.. ozve se z reproduktoru. Stál jsem mezi maminkami s kočárky, malá holčina se na mne akorát z kočárku smála a koukala mi na vlasy. Najednou proběhla silnější romka, zavadila o cizince a..... ? Peněženka spadla na zem, nestihla to a než se stihlo cokoliv udělat, zavřely se dveře a metro se zase rozjelo dál...

23.7.2008 v 16:03 | Karma: 42,60 | Přečteno: 13028x | Diskuse| Ostatní

Patrik Banga

Gangy v Karlových Varech? Medializovaná propaganda….

Nemohl jsem si nevšimnout článků na téma Národní garda ve Varech, romské dětské gangy a podobně... ostatně, i na tomto portálu byla věc medializována. Titulek„CIKÁNě“ nezbije české dítě, volají rasisté v Karlových Varech, trefa do „černého“.

20.6.2008 v 11:18 | Karma: 32,30 | Přečteno: 8688x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Na řidičák to nejede……..

Sledují vývoj kolem změny zákona, kdy by se z řízení auta bez absolvované autoškoly stal opět jen přestupek. Dokonce zvedl vlnu nevole....tedy ten návrh, hm.. Dobře, pravda je, že pár lidí způsobilo v poslední době dopravní nehody, mnohdy i tragické, ale vážně si někdo myslí, že se to změní tím, že za jízdu bez oprávnění hrozí trest? Kdyby to tak bylo, tak se u nás nekrade, za to je taky trest, vlastně by se neděla žádná trestná činnost, protože za každou je trest.

9.6.2008 v 9:33 | Karma: 25,57 | Přečteno: 4613x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Bulvár, pedofil, moralista??

Nemám co číst, sahám po bulváru. Ano, po TOM bulváru, nenáviděném.....listuji v tom plátku, který „nikdo“ nečte, ale stejně je snad nejprodávanější v republice. No jo drby, Topolánek není kamarád s Tlustym, asi si něco provedli.... Neslyšel jsem to už? Aha, noviny jsou staré... no nic, projedu to. Jako vždy jedu odzadu....sportem jsem začínal vždycky. Projedu články, najednou vidím rubriku „tip od vás...“

5.6.2008 v 7:00 | Karma: 18,98 | Přečteno: 2372x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Emo, disko, hip-hop, blues….

Řezala jsem se žiletkou, dělalo mi to dobře, patří to k jednomu z pravidel životního stylu.... Chodil jsem v černém, řezal se po rukou a po nohou... měl jsem z toho výborný pocit. Co to je? Kdo to je? Každý hudební styl má svoje. O stylu EMO vím asi tak tolik, co každý, co si přečte články o těchto fanaticích v novinách. Ale stejně si říkám, nepotřebují tito lidé spíš psychiatra než EMO muziku?

30.5.2008 v 9:54 | Karma: 30,84 | Přečteno: 5256x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Diskutovat.. ano? Ne? A proč vlastně……

Články mých kolegů a některé příspěvky v diskuzích pod nimi mne často nutí se zamýšlet nad tématy, o kterých kolegové nad blogy píší. Často přemýšlím nad tím, co je k psaní zrovna tohoto přípěvku/článku vedlo (tedy pokud nejde o titulek tipu ŠOK!! TOPOLÁNEK NEDAL PŘEDNOST A JEŠTĚ UKÁZAL NA ŘIDIČE PRSTEM!!!!) či kde se to v nich vlastně bere, tedy v některých případech. Často najdu v diskuzích tak zajímavé příspěvky, že by to dalo na článek....., ale často tam najdu opak.

29.4.2008 v 9:01 | Karma: 21,26 | Přečteno: 1857x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Ten co kradl, byl zloděj… prostě hovado.

Asi se to ode mne čeká, článků o Romech se tady vyrojilo po celém Idnes.cz, tak bych na to asi měl reagovat... Ten člověk, co ukradl desky v Terezíně je zloděj. Je mi jedno, jaké byl národnosti, pro mne to je zloděj, navíc zřejmě bez zábran. Krást na pietním místě, to snad nemá obdoby.

24.4.2008 v 12:03 | Karma: 40,54 | Přečteno: 6972x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Nás se pochod proti rasismu netýkal?

Dnes v Praze proběhl „malý“ pochod proti rasismu, který pořádalo Mezinárodní křesťanské velvyslanectví Jeruzalém. Některá média uvádí že se jej účastnilo sto lidí, někde jsem četl že dvě stě, každopádně... jsem rád a jsem velmi vděčný, že se podobné akce pořádají a je jedno, jestli se jedná o antisemitismus nebo rasismus. No jo... ale k čemu nám Romům je pochod proti rasismu, když se jej neúčastníme? Nebyl snad pro ty „špičky“ pochod zajímavý? A co pí. ministryně? Nebyl čas? Nálada?

13.4.2008 v 22:21 | Karma: 20,92 | Přečteno: 2022x | Společnost

Patrik Banga

A zmizni od té televize!!!!!

To mi řekli naši, když koukali v televizi na tehdejší hit Angeliku a blížila se chvíle, pro našinec moc nevídaná, kdy ve filmu došlo také na scénky z kategorie lechtivějších.... Angelika se válí na zjizveném milenci, já jsem nekompromisně vyhozen z obýváku. Pravda.. byl rok 1988.. nebo něco kolem.

31.3.2008 v 12:43 | Karma: 28,52 | Přečteno: 3080x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Koupíme si za třicet korun lepší přístup? Stačí to?

V zásadě souhlasím s regulačními poplatky. Uznávám, že ve zdravotnictví nejsou peníze a že se někde sebrat musí. Stejně jako souhlasím s tím, že proti některým Evropským zemím jsme na tom ještě celkem dobře. Akorát jsem si já blb myslel, že tato změna sebou také přinese trošku lepší přístup k pacientovi. Logicky jsem si myslel, že pokud od nás bude lékař vybírat poplatky (a je vlastně jedno v jaké výši), bude se chovat trošku slušněji... no a hele ho. Vlastně žádná změna, sice chodí méně lidí, páč si babičky a dědečkové nechodí povídat , nechat si 4x do týdne měřit tlak, jinak ale téměř žádná změna....

27.3.2008 v 10:50 | Karma: 24,01 | Přečteno: 1726x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Jak jsem si zase jednou uvědomil, kde že to žiju

Zaplať Pán Bůh už mi to někteří lidé musí poslední dobou jen občas připomínat, tedy.... nemlátí mi to o hlavu každý den, sotva někam vlezu, což je vlastně celkem pozitivní začátek. No jo.... jenom že potom přijde den/dny kdy narazím zase na vola, který mi připomene, že žiju někde, kde vlastně nejsem moc vítaným občanem, nebo snad občanem druhé kategorie? Soudě podle některých reakcí si to někteří lidé v této zemi ještě pořád myslí, například revizoři, nebo servírka v restauraci, kam si člověk sedne na kafe.

20.3.2008 v 21:14 | Karma: 26,38 | Přečteno: 2658x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Zřejmě půjdu v budoucnu před soud

Nic neukradnu, nikoho nepřepadnu, nezpůsobím dopravní nehodu ani jinak neporuším dosud platné zákony a stejně budu v budoucnu riskovat trestní stíhání. Tedy pokud počastuji fackou jedno z dětí....

7.3.2008 v 19:59 | Karma: 31,19 | Přečteno: 2258x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Proč jsem se včera fakt zastyděl….

Obyčejně nekoukám na pěvecké soutěže. Ani snad ne proto, že by tam byli špatní zpěváci, jako spíš pro davové šílenství a hovadiny kolem všech těchto kolotočů, jako je superstar a současný X-FACTOR. Když se koukám na to, co jsou schopni lidé udělat proto, aby si „užili“ svých pět minut slávy, je mi z toho občas na zvracení, ale to není to, o čem jsem chtěl vlastně psát...

3.3.2008 v 14:35 | Karma: 36,29 | Přečteno: 4358x | Diskuse| Cestování

Patrik Banga

Sorry, ale rodiče mi zakázali se s Tebou bavit, protože jsi cikán…

V dětství jsem míval hodně kamarádů, čas od času jsme se navštěvovali, rodiče nám připravili něco dobrého k zakousnutí, sledovali jsme tehdy nedostupné video, koukali na želvy ninja..... Přijde Vám toto jako normální vzpomínka z dětství? Jasně... mně taky, ale ono to bylo trošku jinak. V dětství jsem míval spousty kamarádů, když jsme se chtěli navštívit, abychom se koukli na želvy ninja, museli přijít oni k nám, neb jsme k nim nemohli. Když jsme šli ven jezdit na kole, museli jsme se scházet „za barákem“ aby nás náhodou nezahlédli rodiče, protože potom obvykle následovalo něco jako „sorry, ale fotr mi zakázal se kamarádit s cikánama“.

5.2.2008 v 21:50 | Karma: 36,10 | Přečteno: 8525x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Ještě pořád blogujeme?

Poslední dobou mám totiž pocit, že se to tu malinko zvrtlo. Někteří lidé zneužívají blog k propagaci svých rasistických názorů a jak jsem si všimnul, tak dokonce ke konkrétním urážkám ostatních autorů... Rasistické články, rasistické diskuze, obecně proti-romská nálada, podporovaná nenávistí některých pisatelů.

31.1.2008 v 15:50 | Karma: 27,35 | Přečteno: 3236x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

S kalhotkami do Evropy… aneb cesta budiž lehká

Nemůžu, nesmím o tom napsat, bude to vypadat, že pláču nad tím, že brácha nevyhrál..... No jo, ale co mám dělat, když mám pocit, že tahle strašlivá parodie na Eurovision Song Contest 2008, mi akorát tak zkazila večer a přivedla mne málem k infarktu?Zasáhne ČR kalhotková mánie?

27.1.2008 v 21:47 | Karma: 31,78 | Přečteno: 3363x | Diskuse| Kultura

Patrik Banga

Parkanová nebo Gipsy?

Když jsem dneska ráno dostal vzkaz od jednoho kolegy, abych kouknul no blog, kde se píše o chystaném „Čunek songu“ kapely Gipsy.cz, myslel jsem, že jde o nějaký vtip. Nedalo mi to, zvedl jsem telefon, Radkovi zavolal... a ejhle, není to vtip, je to fakt. Kapela chystá onen song.... Říkám mu „nesmysl, vykašli se na to.....“ potom přemýšlím a říkám si.. a vlastně proč ne? Když může Parkanová oslavovat radar, proč by můj brácha nemohl kritizovat Čunka?

17.1.2008 v 12:06 | Karma: 34,45 | Přečteno: 5831x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Chcete li se naštvat, jeďte do Aska aneb náš zákazník, náš blb

Nakupujete po internetu? Nakoupili jste na Vánoce a zjistili jste, že zboží neodpovídá tomu, co Vám nabídli? Kupujete nábytek? Podělím se s Vámi o zkušenost, kterou jsem dostal jako dárek k Novému roku. Provedli jsme s partnerkou dva nákupy, díky kterým nezapomenu na letošní Nový rok. V obchodě obchod-dětem jsme koupili stolní hru, v Asku sedací soupravu. Přečtěte si, jak mi tyto „nákupy“ hnuly žlučí.

4.1.2008 v 21:13 | Karma: 44,46 | Přečteno: 22600x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Proč mne ta SMS taky vytočila

Vlastně nejen proto, že jsem Rom. Mám vtipy rád, jsou občas celkem drsné a občas jsou morbidní, jako ten o chytajícím Petru Koubovi a letícím miminu... ale vážně, TAHLE rádoby vtipná smska mne fakt hnula žlučí. Řeči o tom, že to byl jenom vtip a srovnávání s vtipy o blondýnách a podobně mne vytáčejí snad ještě víc, protože minimum lidí pochopilo, v čem je ta smska vlastně nechutná.

30.12.2007 v 23:10 | Karma: 22,93 | Přečteno: 4069x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Přesun pražských toxikomanů je nevyhnutelný

Plánovaná rekonstrukce hlavního nádraží v Praze zkomplikuje život více lidem, než stavebním mistrům a zaměstnancům Českých drah. Odhad Aleše Termera ze Sananimu je podle mne správný a také logický, toxikomani se vlastně vrací tam, odkud přišli. Už to v Praze totiž několikrát zažili, vždycky byla někde oblíbená plocha, kde se scházeli. Kdysi se scházeli na Žofíně, později se scházeli na Národní třídě, aby se později „přestěhovali“ do parku k Muzeu. Byli všude, pod koněm, nad koněm,v parku i okolo... mluvilo se o několika variantách, kam toxikomany „vytlačit“, nakonec se soukolí pohnulo směrem do sherwoodu, tedy na hlavní nádraží.

11.12.2007 v 12:02 | Karma: 25,71 | Přečteno: 5204x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Jsme my Romové obětí diskriminace, nebo si to děláme sami?

Tak nějak mi to nedá. Na blogu pana kolegy Pohanky jsem se dočetl, co že si to Brusel a USA myslí o diskriminaci Romů v ČR. Tak chci nadhodit, co že si o tom myslím já. Podle mne totiž zpráva souhlasí s realitou ale je tam několik ale... Není například na místě položit si otázku, jestli náhodou oné diskriminaci, která v ČR bezesporu je, tak trošku nepomáháme? Proč nás Češi vlastně kritizují? Není to tak trošku proto, že jim k tomu dáváme dost důvodů? Ona zpráva je satisfakcí pro slušné, fungující Romy, ale bohužel také voda na mlýn těm, co nám prostě dělají ostudu.

4.12.2007 v 14:05 | Karma: 46,85 | Přečteno: 16167x | Společnost

Patrik Banga

Jak mi „zaniklo“ 588,- Kč

Jako většina Čechů vlastním mobilní telefon (inu, mobilů je u nás více, než lidí). Smlouva s operátorem mi pomalu ale jistě končila, tudíž jsem se rozhodl ke smlouvě další, ale u konkurence, která po mně nechtěla závazek na 2 roky. Neváhal jsem a zavolal informační linku, s dostatečným časovým předstihem, abych plynule přešel z čísla na číslo, čím jsem se vyhnul zuřivému posílání smsek v den, kdy jsem novou sim kartu dostal.

26.11.2007 v 22:11 | Karma: 35,95 | Přečteno: 6188x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Ještě není leden a už jsem na mizině

Moje přítelkyně dostala cosi jako chřipku, nic zvláštního zvláště proto, že venku je zima. Chodila do práce, nechtěla na marodku, která by jí totálně zbabrala výplatu, tak v době volna ležela v posteli a drtila paralen, co to šlo. Nakonec se nedalo nic dělat, samoléčba nezabrala, musela k doktorovi a oželit pár svých stokorun, které budou chybět ve výplatě. Nic se neděje, říkal jsem si, zdraví je důležitější a nějak bylo, nějak bude. Když přijela od lékaře, tak se tvářila ještě hůř, než když tam jela. Myslel jsem, že se jí přitížilo, tak jsem fofrem připravil postel, aby mohla zalehnout a popíjet horký čaj s citronem, nechápal jsem, že za několik málo minut se budu tvářit úplně stejně.

9.11.2007 v 20:41 | Karma: 29,04 | Přečteno: 2126x | Diskuse| Společnost

Patrik Banga

Jak ne/zneužívat sociální dávky

Během posledních dnů došlo k propojení diskuzí mezi blogem Lenky Kučerové a mým. Zjistil jsem, že problémem, který pálí většinu lidí ve vztahu k romům jsou sociální dávky, kriminalita.... ale bohužel jsem nezjistil nic nového, trošku pozitivnějšího, jako kdyby nic takového nebylo. Mohu snad jen doporučit, aby si zájemci poslechli nějakou romskou muziku, stojí za to J například Gulo Čar, Bengas a nebo momentálně jedoucí Gipsy.cz. Ale protože se mne spousty lidí ptá na můj názor na ona ožehavá témata, pokusím se jej stručně popsat, neboť k tomu mám vzácný prostor, tedy zde.

23.10.2007 v 16:00 | Karma: 44,26 | Přečteno: 13236x | Diskuse| Společnost