Společnost

Patrik Banga

Vyhrožují vám zabitím dětí? Smůla, přijďte až je zabijí

Asi tak nějak by se dala shrnout fraška, která dosud probíhá na státním zastupitelství pro Prahu 5, kde dosud leží moje trestní oznámení na diskutéra, který vyhrožoval zavražděním mého syna. Více než rok trvající spor, který zaměstnal několik policistů, vyšetřovatelů, právníků totiž pravděpodobně tolik nezaměstnal státního zástupce, který po více než roce od podání podmínečně zastavil trestní stíhání.

14.2.2011 v 12:14 | Karma článku: 43.65 | Přečteno: 12149 |

Patrik Banga

O nevyzpytatelnosti lidských osudů

Když jsem byl prvňák, potkal jsem ve škole budoucího kamaráda Luďka. Chlapec to drobný, vysmátý a dobrovolně mi pomáhající ve věcech, které tehdy ještě prvňáci dělali... místo klábosení o hrách a pořadech v televizi jsme hráli fotbal s čímkoliv o přestávkách a když nás nenutili chodit do kolečka se svačinou jako ovce, tak jsme házeli po holkách mokrou houbou, případně dávali tu samou houbu třídní učitelce na židli. Většinou to skončilo tím, že nás učitelka vyhodila oba dva na chodbu, odkud nás raději zase rychle stáhla, protože jsme rušili ostatní třídy.

28.1.2011 v 7:25 | Karma článku: 28.12 | Přečteno: 3502 | Diskuse

Patrik Banga

Starostu Nového Bydžova se můžu snažit chápat, souhlasit ale nelze

Pokud tedy na věc koukáte z mého pohledu. Pamflet který zveřejnil znovuzvolený starosta Louda totiž sice splnil svůj účel (upozornil na problém i na starostu samotného) jeho autor by ale měl jít od válu. Věc došla tak daleko, že město najalo i soukromou bezpečnostní agenturu, na což reagoval i současný ministr vnitra John. Jako vždy má ale věc dvě strany mince...

17.1.2011 v 7:30 | Karma článku: 15.53 | Přečteno: 4186 | Diskuse

Patrik Banga

Padni komu padni

Dnes padl rozsudek za brutální zmlácení chlapce, kterého zmlátili a znásilnili mladí Romové v Krupce. Sláva, říkám si.... Doufal jsem, že padne maximální možný trest. To, co chlapci provedli zmetci, kterým ještě nebylo ani osmnáct let, si zasloužilo nejtvrdší možnou míru odsouzení, stejně jako brutální čin žhářů z Vítkova. Z rozsudku mám radost, vypadá to totiž, že potírání rasistických brutálních výpadů se dotkne tak říkajíc obou stran a to je jen dobře.

25.11.2010 v 17:55 | Karma článku: 33.49 | Přečteno: 5784 | Diskuse

Patrik Banga

Když nejsou dodržena pravidla, nepomůže ani Obama

Když jsem napsal článek o situaci v Novém Boru, měl jsem za to, že jsem napsal vše podstatné. Pokusil jsem se popsat věci tak, jak jsou a dodat k tomu také vyjádření druhé strany, čti vedení města Nový Bor. Mezi tím se udály další věci... a na věc začalo reagovat mnoho lidí, aniž by ovšem někdo (až na výjimky) znal skutečný, faktický stav, nebo na místě dokonce byl. No jo... ale o situaci Novoborských Romů ví i samotný prezident USA, to už tedy stojí za to, se tomu věnovat dál....

10.9.2010 v 11:29 | Karma článku: 38.53 | Přečteno: 4694 | Diskuse

Patrik Banga

Romové v Novém Boru neplatili a ještě se diví

Přestože jsem původně psal více či méně reportáž, nešlo si neudělat vlastní názor. Když jsem do Boru jel, byl jsem připraven takřka na všechno... ale na to, co jsem viděl ve skutečnosti, jsem připraven nebyl. Polorozpadlý barák, který by hygienik okamžitě zavřel a v něm pět rodin s dětmi. Už to samo o sobě na mne bylo celkem dost.

2.9.2010 v 9:18 | Karma článku: 43.70 | Přečteno: 8957 | Diskuse

Patrik Banga

Vylezl jsi po romských zádech, tak odpovídej!!

Když se Rom snaží prosadit ve svém oboru, nemá to tak lehké... ostatně jsem tomu věnoval několik blogů v dobách, kdy jsem s blogováním začínal. Když už se zadaří, musí si člověk zvyknout na to, že jej neromové obviní z toho, že se na pozici dostal v rámci takzvané pozitivní diskriminace a ta romská část naopak obviní z toho, co jsem napsal v titulku... nevyberete si.

11.8.2010 v 7:00 | Karma článku: 24.20 | Přečteno: 5531 | Diskuse

Patrik Banga

Ředhošť nemá problém s Romy ale s Romem

28.května 2010 v nočních hodinách došlo v obci Ředhošť k bitce mezi místními Romy a skupinou obyvatel, která měla údajně rasový podtext. Podle výpovědi některých svědků začali bitku Romové, podle výpovědi Romů to bylo přesně naopak. Bitka mnohé zaujala. Zaujala natolik, že se do malé obce začalo sjíždět několik novinářů a také samozvaných hlídek zrušené Dělnické strany (sice pod jiným názvem, ale všichni víme, o koho se jedná). Zaujala i mojí maličkost a proto jsem se nakonec se Zdeňkem Ryšavým a Frantou Kostlánem do malé obce vydal, abych se pokusil dopátrat podstaty sporu a zjistil, zda se skutečně jedná o rasový problém, nebo prostou hospodskou rvačku.

23.6.2010 v 7:30 | Karma článku: 32.35 | Přečteno: 7058 | Diskuse

Patrik Banga

Pane Miko, nehovořte prosím za Romy, stydím se!!

I takto bych mohl zkráceně charakterizovat svoji reakci na blábol, který do světa vypouští člověk, který se pasoval do role tiskového mluvčího mého národa. Kdo a proč rozhoduje o tom, co chci nebo nechci? Kdo rozhoduje o tom, co chce romská většina? Emigrace do Vatikánu? Rasistický kocour Mikeš?

14.4.2010 v 17:40 | Karma článku: 48.42 | Přečteno: 32751 | Diskuse

Patrik Banga

Něco málo k výpalnému neboli alimentům

Podle návrhu ministryně spravedlnosti Daniely Kovářové by měly být alimenty počítány na základě tabulky, která by předem určovala, jakou výši alimentů by měl odejitý rodič platit. Pokud by tedy rodič vydělal 25 000,- Kč, platil by na desetileté dítě cca 4500,- Kč. Zní to vlastně celkem přijatelně a logicky, nebo ne?

18.3.2010 v 14:01 | Karma článku: 42.57 | Přečteno: 10182 | Diskuse

Patrik Banga

Medvědí služba Romům nadělá víc škody než užitku!

Vlastně se ani nedá říci nic jiného, pokud si člověk pečlivě přečte článek kolegy Kmeťa. Víc autorů, víc pohledů.. ovšem mnohdy má snaha úplně opačný efekt, než autor pravděpodobně zamýšlel. Pokud to tak je, je to chyba. Ale jestli autor skutečně myslel vážně to, co do blogu napsal.... vstupuje v platnost věta, použitá v titulku.

12.12.2009 v 12:08 | Karma článku: 46.85 | Přečteno: 19858 | Diskuse

Patrik Banga

Konec Národní strany neznamená konec fašistů, ale začátek dobrý

"K 1.12.2009 rezignují na veškeré své funkce v NS dosavadní členové zemské rady Michal Kubík, Mgr. Jan Skácel a Bc. Jiří Gaudin. Důvody jejich rozhodnutí nebudou zveřejňovány." To je v podstatě celá obsáhlá zpráva, kterou najdeme na webu Národní strany nebo toho co z ní zbylo. Zdá se, že po rezignaci předsedkyně tohoto fašistického spolku už není nikdo, kdo by v práci pseudostrany pokračoval.

9.12.2009 v 10:04 | Karma článku: 13.85 | Přečteno: 3169 | Diskuse

Patrik Banga

Mých dvacet let po revoluci

Komunismus.... pro někoho doba totality, pro někoho doba blahobytu... a někomu se zvedá žaludek jen při vyslovení toho slova. Co pro mne znamenal komunismus? Nic... 17.listopadu mi bylo celých sedm let. Komunismus pro mne znamenal maximálně citronovou zmrzlinu za třicet halířů v Kubeličce, koka sušenky a házení vajíček na sochu Zápotockého před VŠE za řevu „ty bolševiku“ za který nás domů odvezla VB, blbci jsme ještě řekli, že nás to naučil táta.

16.11.2009 v 18:50 | Karma článku: 22.91 | Přečteno: 3360 | Diskuse

Patrik Banga

Když církev vyhání ovečky....

Chodov, malé město nedaleko Karlových Varů jsem ve své praxi navštívil nesčetněkrát. Bohužel jsem tam nejezdil v nijak příjemných záležitostech, ale v rámci svých profesí. Před několika lety jsem tam dělal reportáž při tragédii, kdy zemřela malá Evička Horváthová. Také jsem nějakou dobu řídil místní terénní programy, věnující se drogám. V paměti mi toto městečko utkvělo proto, že bylo vzorným příkladem toho, jak mohou spolupracovat Romové, město a církev. Místním farářem býval v té době Dariusz Gebala, někdo komu jsem říkal „pokrokový farář“. Už v té době (v roce 2002-2003) na faře fungovalo sdružení Khamoro, které se stalo jediným útočištěm dětí, které utíkaly z běžného života v ghettu.

20.10.2009 v 15:55 | Karma článku: 32.01 | Přečteno: 8126 | Diskuse

Patrik Banga

Útok Romů na policii bez obvinění, čí je to chyba?

Přemýšlím nad tím od chvíle, kdy se informace o incidentu, který se odehrál v sobotu v Lysci u Teplic objevila v médiích, bližší info najdete například ZDE nebo ZDE. Články jsem četl pečlivě a jestli mám být upřímný, zůstává mi nad některými věcmi rozum stát. Ono se to sice těžko píše, když tam člověk nebyl, obrázek si ale z dostupných informací udělat mohu.

30.9.2009 v 16:08 | Karma článku: 34.75 | Přečteno: 5142 | Diskuse

Patrik Banga

Zločin a trest

Tak žháře konečně dopadli, policie dělá co dělat má, pachatele našla. Někteří se již přiznali a jsou ve vazbě, jiní jsou vyšetřováni na svobodě. Člověk by si býval řekl, že je čas extrémisty odsoudit. Každý soudný člověk se sám sebe zeptá, co je to za hovado, když dokáže popálit malé dítě? Nemá smysl psát, co si o celé akci extrémistů myslím.... o tom by si měl udělat každý obrázek sám. Jen se ptám sám sebe... co kdyby to někdo udělal mojí dceři?

14.8.2009 v 16:22 | Karma článku: 31.61 | Přečteno: 4881 |

Patrik Banga

Cikánské etudy z opačného pohledu

Dnes se na blogu objevil zajímavý blog p. kolegy Koláře, který sepsal několik zkušeností s Romy. Článek je to zajímavý, je to prostě pohled Čecha na Romy, podpořený zkušeností. Když jsem ale článek dočetl, napadlo mne, že většina Romů může napsat článek podobný, jen z druhé strany. Mohu sám za sebe říci, že jsem si s Čechy užil spousty negativních věcí, na které bych nejraději zapomenul a věřím, že větší část Romů si takových věcí užívá každodenně. Tedy potom přemýšlím nad tím, jaké mají podobné blogy smysl. Přemýšlím nad tím, jestli nejde jen o házení špíny na ty druhé, o snahu podpořit sekyru rasismu, hluboko zaťatou v dnešní společnosti. Přemýšlím i nad tím, jestli psát o tom, co mi provedli Češi.... berte moje zkušenosti jako námět k zamyšlení, jak jednostranně se dá věc vidět.

22.7.2009 v 14:20 | Karma článku: 42.74 | Přečteno: 12521 | Diskuse

Patrik Banga

Zem, kde stejné nemusí nutně znamenat totéž.

Nedá mi to, abych se také nepozastavil nad tématem, které otevřel Zdeněk Ryšavý zde na blogu. Mám totiž pocit, že se musel někdo minimálně zbláznit, když tvrdí, že použití výrazu (s odpuštěním) „zmrdi černý“ (ve směru na romské etnikum), není hanobení rasy, národa a přesvědčení.

28.6.2009 v 7:00 | Karma článku: 37.02 | Přečteno: 11145 |

Patrik Banga

Nad fašisty se stahují mračna

Policie už konečně začala konat a další okolnosti, které se v poslední době objevily, nasvědčují, že fašistická scéna není až tak dokonalá, jakou se sama prezentuje. Zatím co nejradikálnější neonacisty uzemnila URNA, Národní strana se tak nějak uzemnila sama, zloděj totiž křičí, chyťte zloděje. Místopředseda Dělnické strany by mohl po svém posledním zatčení také dojít k závěru, že boj s extrémisty začal.

17.6.2009 v 10:10 | Karma článku: 21.04 | Přečteno: 4110 | Diskuse

Patrik Banga

Konečné řešení, to už jsme slyšeli

Poslední dobou mám pocit, že jsem se vrátil o několik desítek let zpět, vládnou fašisti a můj život je v podstatě nelegální, jen mne zavřít do koncentráku. Není snad týdne, kdy bychom neslyšeli o nějaké akci tzvn. extrémistů (čti nácků), případně se neřešil fašistický spot národní strany. Že Langer zpackal návrh na zrušení Dělnické strany už jsem přežil, je ale nutné každý týden čekat, kdo zase přijde s konečným řešením cikánské otázky?

27.5.2009 v 17:33 | Karma článku: 22.09 | Přečteno: 3766 | Diskuse