Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

Tak jo, kdyz inkluze, tak take vyberove skoly pro nadanejsi deti. A s prijimackami. Ono to neni zadne terno, kdyz vyuku ve treti tride totalne rozvrati romanek o dva roky starsi nez ostatni deti.

6 0
možnosti
JC

Exklusivní školy také budou, ale soukromé.

2 0
možnosti
VM

Dokážu si představit peripetie rodičů postižených dětí, od lítání po doktorech po shánění speciální školy. Mám kamarádku s postiženým dítětem. A také si myslím, že děti by měli od mala vyrůstat v prostředí, kde se s postiženými setkávají, protože to je normální jev a je třeba, aby to tak chápali všichni odmala. Jenom mi prořád není jasné, jak při výuce zajistit, aby ty (s prominutím) pomalejší děti nezdržovaly ty rychleji chápající, neboť úroveň školství a absolventů na všech stupních je špatná. Zároveň, aby bylo zajištěno, že ty polalejší děti nemají pocit, že jim to nejde, nebo že jsou hloupé a podobně. Tedy by mě zajímalo, jak má toto ministerstvo školství ošetřeno.

3 0
možnosti
Foto

Taky chápu, že je rodiče mají technické problémy. Ovšem inkluze znamená, že se ten problém prostě jen přenese jinam, tedy na bedra školních tříd.

Je to pech, ale život holt není spravedlivej.

1 0
možnosti
Foto

Sorry, Patriku, ale všechny ty důvody, které jsi vyjmenoval a které jsou o tom, jaké potíže to imaginární dítě má, jen zas a znovu dokazují, že takové dítě patří opravdu někam, kde bude mít speciální péči. Nevěřím tomu, že přítomnost asistentky při vyučování je samospasitelná a že díky tomu, že sedí vedle dítěte, a i když mu pomáhá, že to dítě najednou zázračně rychleji chápe, učí se, a najednou přestane mít během hodiny skluz. Neumím si představit metody, jakými by ta "svatá žena" něco takového dokázala...

24 0
možnosti
Foto

A co se některých romských dětí ve "zvláštních" školách týká, tak popřemýšlej o tom, zda vina je na školství, nebo na rodičích těch dětí, které mají takovou vizitku, že s nimi jiní rodiče nechtějí nechat své děti se učit...

17 0
možnosti
JB

Víte , jak to všechno dopadne ? Jednoduše se zkoušející rozhodne , aby neměl problémy , že jedničku dostane každý. Však ať se trápí s ním jiný. Něco podobného , ještě před rokem 89 jsem zažil a život jde dál . [>-]

3 0
možnosti
ZV

Že ste si, pan Banga, zobrali na paškál prave toho Aspergera. Moj syn má Aspergerov syndróm, IQ 151 a do inkluzívnej triedy by som ho nedala ani za trest. Ani omylom by dieťa s priemernou inteligenciou nestihalo na kohokoľvek s takouto inteligenciou a ani omylom by inteligentnému dieťaťu neprospelo čakať, kým by ostatní pochopili. Práve tak, akoby žiadny futbalovo zdatný mladík nebol ochotný čakať na niekoho, kto ani nevie, kde sa práve nachádza na ihrisku lopta, lebo premýšľa nad nerovnicami.

27 0
možnosti
Foto

Njn, dítěti s vysokým IQ v normální škole nezbývá nic jiného než číst si pod lavicí nebo zabíjet čas nějakým jiným způsobem.

3 0
možnosti
MP

No když už sem mícháte romské děti... Když já jsem chodila do školy, tak ve vedlejší třídě byla jedna cikánka a o ročník níž její brácha. Trochu jsem ji znala, protože jsme měly společný tělocvik s holkama té její třídy. Nebyla žádný lumen, ale prolezla až do devítky, na rozdíl od mnoha bílých, kteří končili v šesté až osmé třídě. Bylo jich dost a věda se z toho nedělala. Ta cikánka Jana nebyla nijak preferovaná, ani ostrakizovaná. Její bráchu jsme moc rádi neměli, hned se rval. Jenže... Táta téhle Jany se s děckama určitě doma neučil, což tehdy nikdo z našich rodičů, ale pracoval, jezdil s koňmi. Jakmile se jeho děckám někdo blbě posmíval, tak starý Růžička prý si šel slušně (!) stěžovat do školy, řešilo se to briskně a posměváčci byli usazeni.

Proč to nejde dneska, za všelijakého halasu neziskovek, to teda nevím. Jen jestli to nebude tím, že těm Růžičkům nikdo nic zadarmo nedal, pracovali a děcka posílali řádně do školy, všichni ovládali češtinu.

13 0
možnosti
Foto

S romskými spolužáky mám osobní zkušenosti a velmi různé. Ti, kteří k nám propadli, obvykle propadali dál až do zvláštních škol. Ti, kteří učivo zvládali, prostě pokračovali dál, tak jako ostatní. Nevzpomínám si na žádného Roma, který by patřil k největším třídním "vyvrhelům".

Vyrůstala jsem v ulici, jejíž polovina byla bílá a druhá polovina cikánská. Ačkoliv někteří Romové dokázali obecní domy dokonale vybydlet, jiní žili stejně jako běžní Češi, jen měli víc dětí. S těmi dětmi jsem si běžně hrávala v parku a byly fajn.

Myslím, že neziskovky dělají tomuto etniku medvědí službu. Je to pochopitelné, protože žádný parazit nemá zájem na tom, aby jeho hostitel zahynul.

10 0
možnosti
JC

Když inkluse, tak úplná. Třeba i na medicinu je nutno brát slepé a bezruké a oligrenické děti s asistentem. A až se pak jeden takový absolvent nad pana Bangu na operačním stole postaví, změní snad konečně názor.

15 0
možnosti
ZJ

... pane Bango ... uvědomte si, že umetáním cestiček budoucí generaci rozhodně neprospějete. Ba spíše naopak. Zvyknout si na úlevy je jako droga, kterou může napravit pouze praktický život, který stejně nakonec nemilosrdně oddělí zrno od plev a prosadí se v něm ten bystřejší, rychlejší, pohotovější, inteligentnější, možná i drzejší. Stejně tak, jako absolutoriem pěti prestižních univerzit nezíská člověk kolikrát patent na rozum, nezíská zhola nic ani od dětství zvýhodňovaný jedinec:-/!

10 0
možnosti
JB

Pane Bango, kolik hodin jste odučil na ZŠ?

Nebo jen rozumíte všemu?

11 0
možnosti
AJ

to se můžeš ptát většiny z nás :-)

0 0
možnosti

Už jako spokojený důchodce si nedovedu představit sebe jako žáčka 2. třídy, jak v lavici za mnou, asistentka třeba jen šeptem, navádí ke správnému výsledku či pochopení čteného textu nějakého moulu! Z toho vyrušování, které bych vlastně stále poslouchal, bych se nenaučil pořádně ani já. Vysvětlí mně někdo, jak přímo při vyučování bude fungovat šeptající asistentka či, genderově správně, asistent????

33 0
možnosti
JC

Jde také o to, že děti v té dřídě budou mít pořád mezi sebou nějaké dospělé. I na záchodě. Místo, aby se přirozeně učili sociálním dovednostem ve styku s vrstevníky, budou se pořád ohlížet, co na jejich slova a jednání říká nebo neříká nějaký cizí dospělý. To má být dětství?

16 0
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x
Těžko říct. Jsem trošku muzikant, víc novinář, komentátor a vedoucí tohoto blogu. V roce 2023 jsem dostal Magnesii literu za knihu Skutečná cesta ven, jejíž audioverzi jsem namluvil a s kapelou Trio Romano k nahrál soundtrack. Vysloužila si třetí místo v kategorii absolutní vítěz v soutěži audiokniha roku.