Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PZC

Pracant z Chánova

8. 2. 2012 13:32
Bengo, dám ti odpověď na Tvé zamyšlení, proč

je pod některou diskusí 50 příspěvků a pod jinou 1500. Kdyby to ten Bořil napsal pravdivě, tak odsud zmizne polovina příspěvků, které spekulují o etniku a místo nich tam bude 3000 pravdivých příspěvků

http://brno.idnes.cz/policiste-dopadli-trojici-chlapcu-ktera-ma-na-svedomi-trinact-loupezi-1ee-/brno-zpravy.aspx?c=A120208_102418_brno-zpravy_bor  ;-D;-D;-D;-D

1 0
možnosti
J

jimmy1980621

7. 2. 2012 16:40
Být rom je demotivuící pane Bango 2

co až začnou navštěvovat školu? Mají se prát o vzdělání tak jako jsem se pral já? Mají čelit narážkám na to, že jsou cikáni? A až vyrostou mají se bát o své rodiny, jako se já bojím teď o ně?

Proto jsem se rozhodl, že emigruji. Ano přesto, že jsme v Evropské unii tak použiji toto slovo, protože jde o etnickou emigraci. Byť jsem se v této republice narodil mám více přátel mezi gaďži než mezi romy pořád je nám romům dáváno najevo, že toto není naše země.

Nečekám, že začátky v nové zemi budou lehké, ale dělám to přeci pro mé děti. Aby měli důvod chodit do školy a nemuseli sedět ve třídě sami v lavici někdě vzadu jen proto, že jsou cikáni. Aby se jich každý neptal proč jsou snědí a neptal se jich zda jsou skutečně romové, když se chovají jako ostatní gadžové. A aby se nemuseli stydět za svoji kulturu a za svůj rodný romský jazyk.

Proto apeluji na vás Patriku a na všechny vzdělané romy nebojujte s větrnými mlýny, ale vytvořte budoucnost pro své děti.

0 0
možnosti
MK

Kladýnko1

7. 2. 2012 16:48
Re: Být rom je demotivuící pane Bango 2

Pakliže jste opravdu tzv. slušný cikán, tak máte opravdu smůlu a přesně jak píše P.B. můžete poděkovat především svým soukmenovcům, Češi totiž nejsou rasisté, což dokládá i bezproblémový vztah k Vietnamcům. A pokud si myslíte, že emigrací něco vyřešíte, tak se obávám, že nikoliv, protože cikáni mají špatnou pověst všude kde žijí.

1 0
možnosti
J

jimmy1980621

7. 2. 2012 16:21
Být rom je demotivuící pane Bango 1

pozorně jsem četl článek a také komentáře a je to stále boj s větrnými mlýny. Čtu vaše články a také komentáře a je to vždy to samé. Ať obhajujete nás slušné romy nebo haníte degeše z jejich pohledu stále vás majorita odsoudí a není to z toho důvodu, že by byl článek špatný, naopak, ale protože jste rom a nejste v jejich rovině.  Pracuji ve firmě jako jediný rom už 5 let na pozici manažera a má životní úrověň je ve srovnání s mýmy sousedy nadprůměrná a to jsou samý gadžové. Když se mnou mluví tak mě oslovují pane xy, ale jak jsou za rohem tak jsem pro ně jen ten cikán z té kanceláře nebo ten cikán z toho patra. Což mě stále utvrzuje, že nejsem na stejném levelu jako majorita. I přesto, že pracuju a platím daně a nedělám domácí diskotéku po 22. hodině.

Dlouho jsem odsuzoval emigraci romů, které znám (určitě takové taky znáte) do doby než média otevřela téma Nový Bor, Šluknov. A dostal jsem strach ne o sebe, ale o mé děti jsou sice ještě malé a nic jim nehrozí, ale pokr.

0 0
možnosti
MK

Kladýnko1

7. 2. 2012 15:59
A ještě dovětek k tomu dovětku..

Výraz gadžo není normální výraz pro necikána, ale jde o výraz pejorativní a urážlivý a to, že ho cikáni běžně používají pramení z jejich rasismu!

3 0
možnosti
MK

Kladýnko1

7. 2. 2012 15:53
Bangovi nelze upřít snahu,

i bych s ním v mnoha věcech souhlasil, ale některé excesy si prostě nedokáže odpustit, např. "že ten parchant cigán, co dal tři rány gádžovi, nedostane stejný trest, který dostali hovada, co podpálili barák s Natálkou?“ - to jako myslí případ Patrik, nebo mačetový útok, které jsou jediné s Vítkovem srovnávány?

0 0
možnosti

Já vím, jak to bylo !!!

7. 2. 2012 14:27
Pame Bango. VY si zřejmě nepamatujete, jak lidé

za komunistů opovrhovali a kam řadili cenzory..... dnes jste na tom stejně. Vyzývat Vás a Vám podobné jako např. Dvořáka k tomu , abyste se styděli, je zbytečné... VY žádnou čest, na rozdíl od prodejných holek nemáte!!!!! Tím, že tento příspěvek smažete, mi uděláte radost, protože budu vědět, že jste ho četl a to byl můj cíl !!

3 0
možnosti
TJB

To je bomba

6. 2. 2012 1:01
drazí diskutující,

mám dojem že jste trochu mimo. Já jsem ten text přečetl pozorně a nikde tam nenacházím nějaké "nadržování" Cikánům. A věřte tomu, že i já patřím k té většině, která apriorně Cikány jako celek nemá ráda - a jednotlivce snáším  až poté, co je poznám (presumpce viny, ano, přiznávám se, ale tohle není rasismus, ale zkušenosti).

Ale zpět k panu Bangovi: co většinu z vás na něm popouzí ? Jeho články poslední dobou stále více nasvědčují tomu, že se vymanil z jednoduchého černobílého vidění, kdy za všechno můžou bílí. Mám z něj dojem, že patří k těm nemnoha Cikánům, kteří by snad, pomalu, mohli přispět k řešení problému... ale ze strany svého etnika se čím dál víc setkává s odmítnutím. Jestli zaujmeme stejný postoj  i my bílí, ta se na to vy...kašle a bude si žít svůj normální život, aniž by se angažoval. A bude o jednoho slušného Cikána, který chce něco změnit,  míň.

2 0
možnosti
F

flipomujd

6. 2. 2012 1:06
Re: drazí diskutující,

Vy opravdu nevíte o tom, že obhajuje "zpěváka" s přezdívkou "Dário" z Tanvaldu (sic!) , neboť jeho texty, plné vulgarismů, násilí a výhrůžek jsou prý "uměleckým dílem" či "uměleckou licencí" ? O bagatelizování sekání do lidí mačetami jako "hospodské rvačky" a dalších nemluvě...Svatá prostoto. ;-D

2 0
možnosti
ZZ

hasmen

5. 2. 2012 23:34
Mám dotaz...

Pane Bango,jaký máte názor na termín etnický Čech - hojně užívaný na vašem serveru romea.cz ?Mne to uráží...

0 0
možnosti
ZZ

hasmen

5. 2. 2012 23:35
Re: Mám dotaz...

Ještě poznámka - když já použiji v diskusi termín neetnický Čech (Cikán) jsem (vámi?)nemilosrdně mazán...

0 0
možnosti
E

evon

5. 2. 2012 13:57
Když už Bangovi neprochází ostentativní PLOŠNÉ omlouvání

cigánů a jejich grázlovin, alespoň to pojal jako že ANO, DOKONCE I TAKOVÍ JSOU CIGÁNI. ALE JE TU VĚTŠINA TĚCH HODNÝCH, DOBRÝCH, VZDĚLANÝCH, INTELIGENTNÍCH, PRACOVITÝCH, SLUŠNÝCH, vy jednY hnusně rasistické "bílé huby" neboli "gádžové" což je V PODSTATĚ STEJNÉ! ;-€;-€;-€;-€;-€;-€;-€

4 0
možnosti
E

evon

5. 2. 2012 14:02
Re: Když už Bangovi neprochází ostentativní PLOŠNÉ omlouvání

Prvním problémem ovšem je, že zaprvé MY NEJSME GÁDŽOVÉ (BÍLÉ HUBY), neboli - NÁS VAŠE RASISTICKÉ POJMENOVÁNÍ URÁŽÍ!!! A za druhé, kolik z těch cigánů slušných (za což byste rád vydal VĚTŠINU všech cikánů ;-D) může něco zajímavého nabídnout potencionálním zaměstnavatelům na pracovním trhu? Kolik cigánů může nabídnout vysokou inteligenci, vzdělání, pracovitost, pečlivost a sebekázeň? Bez té to totiž na pracovním trhu pane Bango nejde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 0
možnosti
E

evon

5. 2. 2012 13:54
Když už ne

0 0
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6189x
Těžko říct. Jsem trošku muzikant, víc novinář, komentátor a vedoucí tohoto blogu. V roce 2023 jsem dostal Magnesii literu za knihu Skutečná cesta ven, jejíž audioverzi jsem namluvil a s kapelou Trio Romano k nahrál soundtrack. Vysloužila si třetí místo v kategorii absolutní vítěz v soutěži audiokniha roku.