Jak mě zneužil brněnský motorkář

19. 08. 2021 13:16:45
Znáte tu situaci, kdy si přejete být současně na dvou místech najednou a ono to nejde? Mě se to povedlo. Ležel jsem doma s Covidem a přesto jsem páchal přestupky v Brně. Jak je to možné? Čtěte dál, může se to stát i vám!

Do datové schránky mi přišla zpráva z Magistrátu města Brna. Mám se dostavit k podání vysvětlení přestupku, který jsem měl 21. března tohoto roku spáchat vozidlem Alfa Romeo kdesi na parkovišti na třídě Generála Píky v Brně. Popsán byl přestupek bravurně. To ne že ne. Člověk si hned uměl představit, jak takový přestupek vypadá a pomalu by hledal informaci o tom, kolik za takový přestupek dělá pokuta. Jenže já vůbec nemám tušení, kde je třída Generála Píky. Nemám a nikdy jsem neměl Alfu Romeo a už vůbec jsem nemohl být 21.03 v 09:41 hod. v Brně, neb jsem právě doma ležel s Covidem.

Celá ta situace mi přišla na jednu stranu vtipná, ale ono to předvolání obsahuje i výhružnou pasáž, která doslovně říká: Tomu, kdo se bez závažných důvodů nedostaví na výzvu ke správnímu orgánu k podání vysvětlení, nebo ten, kdo bezdůvodně odepře podat vysvětlení, může správní orgán uložit pořádkovou pokutu až do výše 5.000 Kč. A to už mi tak vtipné nepřišlo.

*

předvolání MMB

*

*

Následovala konzultace s právníkem, potom telefonát do Brna, oddělení dopravněsprávních činností. A tam jsem se dozvěděl, že mě jako řidiče nahlásil majitel vozidla, které jsem nikdy neviděl a jehož majitele skutečně neznám. Přiznávám, že jsem v první moment vůbec nevěděl, co říct. Respektive věděl, ale chtěl jsem zachovat dekorum a nebýt sprostý. Jméno majitele vozu mi samozřejmě na první dobrou odmítli sdělit, věděl jsem tedy jen model vozu a SPZ. Tak že ve skutečnosti nic.

Následoval problém č. 2. Kdo z vás si umí vzpomenout v srpnu, co dělal v sobotu 21. března po deváté hodině ráno? Já si tedy na první dobrou nevzpomněl ani omylem. Následovalo hledání v kalendáři, v mailech a potom konzultace s manželkou. Ta mi naštěstí připomněla, že jsem zrovna ležel doma s Covidem. V dalším kole následovalo hledání v archivu kamerových záznamů, abych se našel na záběru, který byl pořízen minutu před tím, než jsem zrovna páchal přestupek v Brně. Tímto chci paradoxně vzpomenout na zloděje, díky kterým jsem byl nucen si do bytu a na přilehlou zahradu pořídit kamerový systém.

Další konzultace s právníkem, příprava odpovědi na předvolání, podání trestního oznámení na neznámého pachatele a žádost o sdělení údajů majitele auta, se kterou jsem nakonec uspěl. O několik dní později jsem se dozvěděl, že majitelem auta a člověkem co mě označil jako řidiče, je jistý Ing. J.F z Brna, který je jen o tři roky mladší než já a označování lidí za řidiče jeho aut je asi oblíbeným sportem. Krom mě totiž označil dalších 24 lidí napříč obory a celou ČR, Japonskem, USA a Ruskem.

*

*
Že vede soukromou válku s magistráty několika měst, to bych i chápal. Že to je člověk, který odmítá respektovat jakákoliv pravidla, ok. To je taky jeho věc. Ale že do svých tahanic s úřady zatahuje ostatní lidi, to mě fakt namíchlo. A to nejen kvůli tomu, že mě stál čas a peníze. Štve mě ten princip. A přístup úřadů. Sakra, když ten člověk označí 24 různých řidičů, tak je myslím každému úředníkovi jasné, že se jedná o druh obstrukce. Každému tomu úředníkovi je jasné, že ten člověk lže. A stejně musí ty „řidiče“ obesílat a vyhrožovat jim pokutami, pokud se nedostaví.

Přemýšlím nad tím, jaký má potom podobný institut smysl. Když někomu půjčím auto, pamatuju si, kdo to je. Pokud si to nepamatuju, pokuta a zaplatit všechny spáchané přestupky, už jen za tu nezodpovědnost. Pokud se podobným způsobem snažím vyvinit z vlastních přestupků, uplatnit stejný princip a ještě k tomu přidat mastnou pokutu za zneužití osobních údajů. Místo toho musí označený "řidič" shánět informace a dokazovat, že někde nebyl. Jediná varianta jak se něco dozvědět, je podat trestní oznámení. Prostě Kocourkov.

Co kdyby pan Ing. J.F z Brna příště označil jako řidiče Ing. Miloše Zemana a jako bydliště udal Praha – Hrad? Taky by úřady vyhrožovaly pokutou, pokud se „řidič“ nedostaví? Co?



PS: Někdo asi přemýšlí, jak jsem přišel na toho motorkáře. Nedalo mi to a trošku jsem googloval. A google mi prozradil, že pan Ing. J.F z Brna, co má tak rád lidi které nezná, je vášnivým motorkářem :). Tím spíš nechápu, proč jezdí po Brně auty (krom Alfy Romeo taky BMW, které řídí také několik lidí najednou).

Autor: Patrik Banga | čtvrtek 19.8.2021 13:16 | karma článku: 42.51 | přečteno: 12278x

Další články blogera

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 12 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.26 | Přečteno: 268 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.10 | Přečteno: 456 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.18 | Přečteno: 112 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...